شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#لهستان

لهستان در مرز روسیه دیوار کشی می‌کند

لهستان در مرز روسیه دیوار کشی می‌کند

لهستان قصد دارد در مرز خود با روسیه به طول ۲۰۰ کیلومتر دیواری بنا کند که به حسگرهای حرکتی و دوربین مجهز خواهد بود. روسیه می‌گوید که چنین ساخت و سازی "حماقت" خواهد بود.

به گزارش مشرق، لهستان در حال بررسی ساخت دیواری در امتداد مرز خود با روسیه برای جلوگیری از ورود مهاجران آفریقایی و آسیایی است. ورشو ممکن است در کمپین «جنگ ترکیبی» روسیه از آنها استفاده کند.

جنگ آمیخته یا جنگ ترکیبی (Hybrid warfare) به راهبرد نظامی گفته می‌شود که آمیخته‌ای از جنگ‌های سیاسی، کلاسیک، نامنظم، مجازی، خبر رسانی جعلی، دیپلماسی، دادگاهی، مداخله در انتخابات کشورهای خارجی، برهم زدن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، یورش فرهنگی، ایجاد تضاد دینی و اینگونه موارد است.

با بالا گرفتن تنش‌ها بر سر جنگ در اوکراین، لهستان از تکرار بحران ۲۰۲۱ می‌ترسد. این بحران زمانی رخ داد که هزاران مهاجر آفریقایی و خاورمیانه‌ای سعی کردند از مرز بلاروس عبور کنند.

کریستوف سوبولفسکی مقام ارشد لهستانی که دبیرکل حزب حاکم قانون و عدالت است گفت که آنها در حال بررسی ساخت دیواری در مرز با استان کالینینگراد در شرق روسیه هستند. مشابه این دیوار در مرز بلاروس ساخته شده است.

سوبولفسکی افزود، انتظار می‌رود مهاجران بیشتری از کالینینگراد در آینده تلاش کنند به لهستان بروند.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، ساخت موانع را "حماقت" توصیف کرد.

وی در یک نشست خبری در مسکو گفت: تاریخ، حماقت تصمیم‌گیری برای ساختن دیوارها را هر بار ثابت می‌کند، زیرا در طول سال‌ها یا دهه‌ها، همه دیوارها فرو می‌ریزند.

لهستان پیش‌تر مانع فولادی با ارتفاع ۵.۵ متر مجهز به حسگرهای حرکتی و دوربین‌ ساخت که حدود ۱۸۷ کیلومتر در مرز بلاروس امتداد دارد.

گارد مرزی لهستان اعلام کرد تا اوایل آذر شرکتی را برای ساخت دیوار کالینینگراد انتخاب خواهد کرد.

به نوشته یک خبرگزاری دولتی لهستانی، این سامانه در سه ماهه اول سال آینده میلادی ساخته خواهد شد و حدود ۲۰۰ کیلومتر از مرز را پوشش خواهد داد.

منبع: ایرنا