شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##چگونه#شغل#پردرآمد#ایجاد#کنیم؟

چگونه شغل پردرآمد ایجاد کنیم؟

۴ راه اداره بهتر یک کسب‌وکار
چگونه شغل پردرآمد ایجاد کنیم؟

اگر شما صاحب یک کسبو کار هستید قطعا حاضرید سختترین کارها را انجام دهید تا کسبوکارتان بیش از پیش رشد کند. اگر به عنوان یک کارآفرین این چهار توصیه را بپذیرید، به رشد توانایی‌ها، کسب و کار و تیم خود برای انجام کارهای قابل توجه کمک بزرگی کرده‌اید.

۱. مراقب باشید.

"ذهن‌آگاهی" یا حالت حضور کامل و آگاهی از لحظه، یک ویژگی ضروری برای هر رهبر است. این تضمین می‌کند که می‌توانید از قدرت و نفوذ خود برای نتایج مثبت استفاده کنید. اما برای اینکه حواستان باشد، باید با جزئیاتِ هر موقعیتی، از جمله موارد گفته شده و ناگفته، هماهنگ باشید.

هر یک از سناریوهای زیر را در نظر بگیرید:

هوشیار بودن شما را قادر می‌سازد در هر موقعیتی مداخله کنید و مطمئن شوید که مداخله شما سهم مثبتی در کسب و کار دارد.

برای آگاه شدن این کارها را انجام دهید:

• فرمول خود را پیدا کنید. ذهن‌آگاهی یک رویداد یا اپیزود نیست؛ این یک وضعیت مداوم است که به تعهد و تلاش مداوم شما نیاز دارد. همچنین یک فرمول نیست. برای حفظ آن، باید یک روال سالم ایجاد کنید که توجه، تمرکز و احساس شادابی شما را حفظ کند.

• روی فرآیند تمرکز کنید، نه نتیجه. زمانی که به لحظه توجه می‌کنیم، نه به نقطه‌ای از زمان آینده، به حالت ذهن‌آگاهی می‌رسیم. به همین دلیل است که باید از فکر کردن به فواید هوشیاری خودداری کنید و به جای آن روی عمل تمرکز کنید.

• خود ارزیابی پیشرفت. اگر سرتان شلوغ باشد، شما به راحتی ممکن است تعهد خود را به ذهن‌آگاهی از دست بدهید. برای اطمینان از اینکه در مسیر خود باقی می‌مانید و همچنان از مزایای این حالت ذهنی بهره می‌برید، به طور دوره‌ای مکث کنید و موفقیت خود را ارزیابی کنید.

۲. قابل اعتماد باشید.

هیچ دو رهبری دقیقاً یکسان نیستند. این به این دلیل است که هیچ دو نفری هم دقیقاً یکسان نیستند. و با این حال، بسیاری از مردم تمایل دارند بر این باورند که همه کارآفرینان از سبک رهبری یکسان یا مشابه استفاده می‌کنند. آنها نتایج رهبری عالی یک تیم را با فرآیند رهبری عالی تیم اشتباه می‌گیرند.

اگر شما از یک رویکرد "یک معیار برابر برای همه" برای رهبری استفاده کنید، یکی از مهمترین الزامات کارآفرینی درست را نادیده می‌گیرید: شخصیت خود. با قرار گرفتن در سبک رهبری متناسب با شخصیت شما، می‌توانید انرژی خود را به سمت بهبود نحوه اداره خود هدایت کنید، نه اینکه تبدیل به فردی شوید که نیستید.

برای یافتن سبک رهبری خود این کارها را انجام دهید:

خود را به دررستی بشناسید. استراتژی خود را شکل دهید و تسلیم نشوید.

۳- سرسخت باشید.

حتما شما هم لحظاتی در زندگی خود داشته‌اید که  تجربیات گذشته خود را به یاد آوردید و گفتید: "باورم نمی‌شود که این را تحمل کرده‌ام." پتانسیل انسان تقریباً نامحدود است. آنچه می‌توانیم به دست آوریم بسیار چشمگیرتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.

رهبران قوی نه تنها این را درک می‌کنند، بلکه فرهنگی ایجاد می‌کنند که این طرز فکر را تقویت می‌کند. فرهنگ هدف‌گذاری می‌تواند افراد را برانگیزد تا به خود فشار بیاورند تا توانایی‌های خود را گسترش دهند و خود را برای دستیابی به نتایج استثنایی مسئول بدانند. وظیفه یک رهبر این است که به تیم خود کمک کند تا بالاترین پتانسیل خود را درک کند.

برای سرسخت بودن، روی سه فعالیت اساسی تمرکز کنید:

• فرهنگ هدف‌گذاری را ایجاد کنید. به طور سیستماتیک هدف‌گذاری را به یک تمرین تبدیل کنید - و نه فقط هر هدفی، بلکه اهدافی که قابلیت‌ها را گسترش می‌دهند.

• بررسی‌های غیررسمی پاسخگویی را انجام دهید. رهبران همچنین باید اعضای تیم خود را تشویق کنند تا این تمرین را برای ارزیابی خود اجرایی کنند.

• از بررسی‌های رسمی پاسخگویی استفاده کنید. بررسی رسمی کارمندان مدت‌هاست که برای مسئول نگه داشتن افراد و بهبود عملکرد سازمان استفاده می‌شود. اما هنگامی که با هدف‌گذاری منظم و بررسی‌های مکرر و غیررسمی مسئولیت‌پذیری همراه شود، ارزش آنها به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. توصیه می‌شود از بررسی‌های رسمی کارمندان در بازه‌های شش ماهه یا سه‌ماهه استفاده کنید تا حلقه بازخورد را کوتاه کنید و به کارمندان توجه بیشتری برای پیشرفت بدهید.

۴. انواع سرمایه‌گذاری را بشناسید.

برای هوشیار بودن، باید تمام ذهن، بدن و روح خود را وقف کار خود یا به اصطلاح خودتان را در کار سرمایه‌گذاری کنید. هر چیزی در این راستا کم باشد، کارمندان، شرکا و مشتریان شما متوجه خواهند شد.

دو نوع سرمایه‌گذاری روی دیگران هم وجود دارد که همگی برای موفقیت کارآفرینی شما حیاتی هستند. آنها عبارتند از:

دانش: به عنوان یک رهبر، شما مدیون تیم خود هستید که در رشد و توسعه آنها سرمایه‌گذاری کنید. و این به معنای توانمندسازی آنها با بینش به دست آمده از طریق تجربه، تحقیق و شبکه‌سازی است.

همدلی: ذهن آگاهی مستلزم درک زمینه هر موقعیتی است و این مستلزم ملاقات با افراد در سطح آنهاست. همدلی به شما دریچه‌ای برای دیدن دنیا از منظر آنها می‌دهد و مسیری را برای اقدامات بعدی ایجاد می‌کند. همدلی کانالی است که از طریق آن هدایت می‌شوید.

رهبری بهتر با شما شروع می شود. رهبری یک فرمول نیست. بلکه انضباطی است که با شخصیت، زمینه و خط کسب و کار شما تعریف می‌شود. این اصول کلی در کل جهان کاربرد دارند. با پذیرش آنها، شرایط را برای موفقیت سازمانی، کسب و حفظ استعدادهای برتر، تبدیل مشتریان بالقوه، خوشحال کردن مشتریان و برنده شدن در کار ایجاد می‌کنید.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، این تمرین‌ها را به حرکت تبدیل کنید. شما از نتایج کار، انگیزه خواهید گرفت.

منبع: فوربس

نویسنده: دکتر اریک جورج،مدیرعامل ERG Enterprises

مترجم: شادی آذری حمیدیان