شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه

محورهای تحول ساترا در حوزه محتوا

محورهای تحول ساترا در حوزه محتوا

همایش تبیین افق تحول سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) با حضور سعید مقیسه رییس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر(ساترا)، معاونان، مدیران و تمام کارکنان ساترا، در مجتمع فرهنگی شهید باهنر تهران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ همایش تبیین افق تحول ساترا روز گذشته، با حضور تمام مسئولان و کارکنان ساترا با هدف تبیین افق تحول ساترا تا سال 1405 برای تحول در محورهای مورد تأکید طرح تحول صدا و سیما، شامل تحول در رویکردها، تحول در محتوا و تحول در ساز و کارها برگزار شد.

سعید مقیسه رییس ساترا در این همایش به تبیین سرفصل‌های افق تحول ساترا پرداخت و گفت: یکی از محورهای تحول ساترا، تحول در رویکردها است. در این محور، حرکت به سوی یکپارچگی راهبردی و الزام به هم‌افزایی میان رسانه ملی و بخش خصوصی، هم‌افزایی در تنظیم‌گری با سایر نهادهای مرتبط و تقویت سواد تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر میان عموم مردم، کارشناسان و مسئولان مورد تأکید است.

وی در ادامه با اشاره به محورهای تحول ساترا در حوزه محتوا، خاطرنشان کرد: محورهای تحول ساترا در حوزه محتوا شامل استقرار نظام نظارت در چهارچوب معیارهای محتوایی صدا و سیما، تقویت و هدایت تولیدات بخش خصوصی در راستای اولویت‌های محتوایی مورد نیاز جامعه، تسهیل‌گری و شتاب‌دهی به تولید و انتشار محتوای سالم در فضای مجازی، توسعه نظارت قبل از انتشار به همه آثار حرفه‌ای سکوهای نمایش ویدئوی درخواستی و ارائه خدمات رسانه‌ای مستقیم به کاربران اعم از فهرست جامع و اعلان (نوتیفیکیشن) است.

رییس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا) در پایان با عنوان کردن محورهای تحول در ساز و کار ساترا خاطرنشان کرد: تعامل حداکثری با عوامل تولید، ایجاد شبکه بزرگ نظارت مردمی، توسعه عدالت رسانه‌ای و مقابله با انحصار در بخش خصوصی و توسعه حمایت‌های موثر در کنار اقدامات بازدارنده از جمله محورهای تحول ساترا است.

انتهای پیام