کور شدن چشم کارگر جوشکاری با ضربه زنجیر مرد همسایه / قصاص کنید!

به گزارش رکنا؛ رسیدگی به این پرونده  از سال ۹۹ و به دنبال وقوع درگیری میان 2 مرد همسایه در شهرک قدس آغاز شد. در آن درگیری مرد ۳۰ ساله ای به نام احمد که از ناحیه چشم آسیب دیده بود به بیمارستان منتقل شد اما چشمه راست وی به خاطر شدت جراحات تخلیه شد.وی پس از ترخیص از بیمارستان از مرد همسایه به نام جلیل شکایت کرد و به این ترتیب جلیل بازداشت شد.

 او در حالی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد که کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردن امکان قصاص چشم وجود دارد.

در آن جلسه احمد درخواست قصاص چشم را مطرح کرد و گفت :من جوشکار بودم .به همین خاطر وسایل کارم را با یک گاری حمل می کردم. آن روز گاری را مقابل خانه  گذاشته بودم اما مرد همسایه سر رسید و اعتراض کرد. او می گفت آنجا محل پارک خودرو است. سر همین موضوع با هم درگیر شدیم که یکبار جلیل با زنجیری که همراه داشت به صورتم زده و باعث نابینایی چشم راستم شد .من برای او درخواست قصاص چشم دارم .

سپس متهم به دفاع پرداخت و اتهام کور کردن مرد همسایه را انکار کرد.

 در حالی که بررسی دوربین های مداربسته نشان میداد فیلم صحنه درگیری ضبط نشده است قضات دادگاه پرونده را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند.

 به این ترتیب احمد در دادگاه حاضر شد و قسم خورد که جلیل  او را کور کرده است و برای مرد همسایه درخواست قصاص چشم را مطرح کرد .

بنا بر این گزارش؛ در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.