شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#افغانستان#مسکو

مسکو:

افغانستانی‌ها روادید روسیه را از طریق نمایندگی ایران دریافت کنند

افغانستانی‌ها روادید روسیه را از طریق نمایندگی ایران دریافت کنند

سفارت روسیه در کابل امروز در بیانیه ای اعلام کرد که شهروندان افغانستان روادید مسکو را از طریق نمایندگی ایران دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در کابل امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که خدمات کنسولگری این کشور برای شهروندان افغانستان متوقف شده‌است.

در بیانیه صادره از سوی سفارت روسیه در کابل در این ارتباط آمده است: با توجه به توقف موقت پذیرش درخواست کنندگان روادید در بخش کنسولگری سفارت روسیه در افغانستان، صدور روادید برای شهروندان افغانستان در نمایندگی های دیپلماتیک روسیه در ایران و پاکستان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال وقوع یک انفجار در سفارت روسیه در کابل و کشته شدن ۲ تن از کارمندان این سفارت و چند نفر از شهروندان افغانستان، سفارت روسیه خدمات کنسولی خود را در کابل به حالت تعلیق در آورد است.

14 شهریور ماه بود که اعلام شد چند انفجار نزدیک سفارت روسیه در شهر کابل پایخت افغانستان رخ داده است.

راشاتودی به نقل از شاهدان عینی گزارش داده بود که در این حادثه دست‌کم ۲۰ نفر کشته شده و شماری نیز زخمی شدند. این رسانه همچنین افزود که در این حادثه دست‌کم ۲ دیپلمات روس هم کشته شدند.

گروهک تروریستی تکفیری داعش مسئولیت انفجار در نزدیکی سفارت روسیه در کابل پایتخت افغانستان را برعهده گرفت.

به دنبال وقوع این رویداد، امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، حمله تروریستی مذکور را به وی تسلیت گفت.

وی در این رایزنی تلفنی همچنین تاکید کرد که نباید اجازه داده شود تا دشمنان روسیه و افغانستان بر روابط نزدیک و مثبت دو کشور تأثیر منفی بگذارند.