شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدس

اعتراف قابل تامل هاآرتص: مقاومت علیه اشغالگری تروریسم نیست

اعتراف قابل تامل هاآرتص: مقاومت علیه اشغالگری تروریسم نیست

یک رسانه عبری در مقاله‌ای تامل برانگیز اعتراف کرد نمی‌توان فلسطینیانی را که به نظامیان صهیونیست در کرانه باختری یا شرق قدس تیراندازی می‌کنند، تروریست توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روگل الور در مقاله‌ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد اعتراف کرد اقدامات فلسطینیان در کرانه باختری و شرق قدس را به هیچ عنوان نمی‌توان تروریسم توصیف کرد و اصولا چنین عملیاتی تروریسم قلمداد نمی‌شود، اولا به این دلیل که هیچ تعریف بین المللی خاصی برای تروریسم وجود ندارد و در ثانی آنچه در یک طرف به عنوان تروریسم خوانده می‌شود در طرف مقابل مبارزه ملتی برای آزادی وطن خویش تفسیر شده است و به بیانی دیگر فرد تروریست از نگاه یک طرف در طرف دیگ مبارزی برای آزادی لقب دارد.

این نویسنده با اشاره به عملیات عدی التمیمی در ایست و بازرسی شعفاط در نزدیکی قدس اشغالی اعتراف می‌کند که به هیچ عنوان نمی‌توان وی را یک خرابکار یا تروریست توصیف کرد زیرا افرادی که به سوی آنها تیراندازی کرد نظامیانی بودند که مسلح در آنجا ایستاده بودند تا ماموریت نظامی خود را انجام دهند، پس نه او خرابکار است و نه اقدامش را می‌توان تروریستی توصیف کرد.

وی اعتراف می‌کند با این وجود تمام طیف‌ها و جریان‌های سیاسی در (رژیم صهیونیستی) حتی احزاب چپ گرایی همچون مرتس این اقدامات فلسطینیان را تروریسم توصیف می‌کنند، زیرا هر اقدام مقاومتی از نگاه آنها غیر مشروع و به عنوان اقدامی تروریستی که مرادف شرارت است تفسیر می‌شود.

وی در تشریح خود به اقدامات نوجوانان فلسطینی هم اشاره و اعتراف می‌کند: نوجوان فلسطینی اقدام به پرتاب سنگ به سوی نظامی مسلح ارتش اسرائیل می‌کند که مشغول انجام عملیات است، این اقدام از دیدگاه ما تروریسم محسوب شده و از این رو آن نوجوان مستحق کشته شدن است.

سپس می‌افزاید: حدود 100 فلسطینی از ابتدای سال (میلادی) در مناطق مختلف کرانه باختری کشته(شهید) شده‌اند که در میان آنها کودک و نوجوان هم به چشم می خورد، همه آنها هم از دیدگاه یائیر لاپید، بنی گانتس، ایتمار بن گافیر، میراف میخائیلی، بنیامین نتانیاهو و آریه درعی (رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی حاضر در انتخابات پیش رو) تروریست محسوب می‌شوند، اما واقعیت این چنین نیست، اقدام علیه نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری اقدامی مشروع است.

 انتهای پیام/*