شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#ارتش

ارتش سوریه مانع عبور کاروان آمریکا در حومه قامشلی شد

ارتش سوریه مانع عبور کاروان آمریکا در حومه قامشلی شد

ایست بازرسی ارتش سوریه کاروانی متشکل از ۶ خودروی نیروهای اشغالگر آمریکا که قصد ورود به روستاهای الدمخیه و تل ذهب در حومه قامشلی را داشت، وادار به عقب‌نشینی از منطقه کرد.

به گزارش مشرق، منابع محلی در روستای الدمخیه به خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که ارتش سوریه مانع عبور کاروان نیروهای اشغالگر آمریکا در نزدیکی این روستا شد.

منابع محلی تأکید کردند که این کاروان متشکل از ۶ خودروی نظامی متعلق اشغالگران آمریکایی به همراهی یک خودروی شبه نظامیان (قسد) است.

خبرگزاری سانا گزارش داد که این کاروان پس از آنکه از اطراف روستای الدمخیه بیروان رانده شد، به سمت روستای تل ذهب حرکت کرد اما یک ایست بازرسی ارتش در آنجا هم مانع سد راه کاروان شده و آنرا از منطقه بیرون کرد.

در دو سال گذشته، آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به افزایش سرقت نفت مردم این کشور شده است.

«نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» (قسد) شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.