شهر خبر

مهمترین دغدغه وزیر جدید کار چیست؟

مهمترین دغدغه وزیر جدید کار چیست؟

وی بر لزوم ترمیم شکاف‌های اقتصادی در بدنه نظام اداری کشور تاکید کرد و افزود: این مهم به عنوان یکی از اصلی‌ترین انتظارات کارکنان وزارت کار در دستور کار ویژه ما قرار خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت‌های اصلی این وزارتخانه را در حوزه‌های «اجتماعی»، «اشتغال» و «اقتصادی» دانست و تأکید کرد: در حوزه اجتماعی، گره‌های کوری وجود دارد که با برنامه‌های متنوع و متعدد باید در جهت رفع آنها اقدام کنیم و اصل «می‌توانیم» را سرلوحه کار خود قراردهیم.

مرتضوی به اهمیت توجه به رفاهیات کارکنان وزارتخانه نیز اشاره کرد و گفت: تفریحات، مسکن مناسب، آتیه همکاران و ازدواج فرزندان آنان نیز باید در حوزه اعتلای منابع انسانی دنبال شود.

وزیر کار بهره‌مندی از دانش و توان کارشناسی بدنه را از ضرورت‌های رسیدن به توسعه در سازمان‌ها برشمرد و اظهارکرد: بسترسازی برای رشد نیروها و نیز حمایت از توانمندسازی آنان باید یک راهبرد ویژه در این وزارتخانه باشد.

وی گفت: شایسته‌سالاری در انتصابات در کنار توجه به تجربیات بدنه همواره باید وجود داشته باشد.

مرتضوی بر پیگیری و رفع چالش‌های موجود در این مجموعه و برگزاری نشست‌های مستمر با کارکنان تاکید کرد.

در ابتدای این نشست، جمعی از کارمندان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از دیگر کارکنان دغدغه‌ها، چالش‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود را با وزیر جدید مطرح کردند.

منبع: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی