شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریاست جمهوری#رئیس جمهور#میشل عون

میشل عون زنگ خطر را درباره خلاء ریاست جمهوری به صدا درآورد

میشل عون زنگ خطر را درباره خلاء ریاست جمهوری به صدا درآورد

میشل عون رئیس جمهور لبنان درباره خلاء در پست ریاست جمهوری با توجه به به نتیجه نرسیدن جلسات انتخاب رئیس جمهور به شدت هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، میشل عون رئیس جمهور لبنان درباره خلاء در پست ریاست جمهوری با توجه به به نتیجه نرسیدن جلسات انتخاب رئیس جمهور به شدت هشدار داد.

وی افزود: اگر خلاء درباره پست ریاست جمهوری رخ دهد، دولت کنونی اختیاراتش کامل نخواهد بود.

عون گفت: آنچه در حال حاضر در زمینه تشکل دولت رخ می دهد با اصل وحدت معیارها تناقض دارد.

رئیس جمهور لبنان اعلام کرد: دولت کنونی نمی تواند که اختیارات رئیس جمهوری را به طور کامل در صورتی که خلاء در ریاست جمهوری رخ دهد، داشته باشد.

از سوی دیگر نبیه بری امروز سه شنبه گفت: جلسات انتخاب رئیس جمهور یک نمایش شکست خورده و بی فایده است و تلاش خواهم کرد که گفتگو با جریان های سیاسی لبنان را جایگزین جلسات پارلمانی کنم.

وی اعلام کرد که نمایندگان خود را برای دیدار با جریان های سیاسی فرستاده تا نظر آنها را در این خصوص جویا شوند و زمینه شکل گیری یک گفتمان ملی به منظور انتخاب رئیس جمهور فراهم شود؛ به گونه ای که لبنانی ها نسبت به برون رفت از بحران های خطرناک کنونی موجود در کشورشان امیدوار شوند.

وی بار دیگر تکرار کرد: با توجه به نبود توافق و موازنه قوا در داخل پارلمان دعوت برای تشکیل جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید بی فایده است.گفتگوی ملی جایگزین جلسات پارلمان خواهد؛ شد مگر آنکه امکان دستیابی به توافق حاصل شود که در آن صورت به سرعت در پارلمان تشکیل جلسه خواهم داد.تا پایان یافتن دوره ریاست جمهوری فعلی خواستار برگزاری گفتگوی ملی میان جریان های سیاسی نخواهد نشد.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: به هیچ وجه حاضر به پذیرش ایجاد خلاء در نهاد ریاست جمهوری و بلاتکلیف ماندن آن نخواهیم بود؛ مگر آنکه تمامی مکانیزم های لازم جهت در امان ماندن از این خلاء را بکار گرفته باشیم.

پارلمان لبنان دیروز دوشنبه برای چهارمین بار در انتخاب رئیس جمهور این کشور ناکام ماند تا شرایط سیاسی این کشور با توجه به پنج روز دیگر به پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون رئیس جمهوری کنونی این کشور پیچیده تر شود. پارلمان لبنان با حضور ۱۱۰ نماینده برگزار شد و جلسه رای گیری دیروز برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور به نتیجه نرسید. در این رای گیری، ۵۰ برگه سفید به صندوق افتاد و ۳۹ رای برای میشال معوض و ۱۳ رای برای لبنان الجدید و ۱۰ رای برای عصام خلیفه به صندوق انداخته شد و ۲ رای نیز باطله اعلام شد. انتخاب رئیس جمهور لبنان نیاز به رای دو سوم نمایندگان پارلمان دارد.