شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#یمن#امارات#منابع#نیروهای#وابسته#راه#صنعا#هستند

پس از رویگردانی از ائتلاف ریاض؛

نیروهای وابسته به امارات در راه صنعا هستند

نیروهای وابسته به امارات در راه صنعا هستند

منابع وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کردند که هرگز وارد درگیری های شمال یمن با ارتش و کمیته های مردمی یمن نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، منابع وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کردند که هرگز وارد درگیری های شمال یمن با ارتش و کمیته های مردمی یمن نخواهند شد.

الخبر الیمنی نوشت: شورای انتقالی جنوب پیام جدید به صنعا ارسال کرد و این همزمان با پیشروی های نیروهای صنعا به سمت مواضع این نیروها رخ می دهد.

محمد الغیثی رئیس کمیته آشتی و مشورت شورای ریاستی (وابسته به ریاض) و رئیس اداره امور خارجی شورای انتقالی به شبکه «عدن المستقله» (ارگان رسمی شورای انتقالی) گفته است تا زمانی که پرونده جدایی جنوب از شمال یمن به سرانجام نرسد، نیروهای شورای انتقالی وارد هیچ درگیری در شمال یمن نخواهند شد. او در ادامه تأکید کرد که نظر هم‌پیمانان شورای انتقالی این است که این پرونده هیچ وقت به نتیجه نخواهد رسید.

فتاح الصبیحی فرمانده گروههای مسلح در منطقه «الصبیحه» در جنوب یمن نیز گفته است که نیروهای تحت امر او وارد شهر «الراهده» در مرز استان لحج که تحت کنترل ارتش و انصارالله یمن قرار دارد، شده‌اند تا به آن‌ها بپوندند.

او با انتشار تصاویر حضور نیروهای خود در شهر «الراهده» در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که منتظر است تا دیگر گروههای مسلح نیز به آن‌ها بپیوندند تا همگی راهی صنعاء شده و با دولت نجات ملی بیعت کنند.

الصبیحی نوشت که آن‌ها در حال بازگشت به «آغوش وطن» هستند و از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به دلیل تسهیل عبور آن‌ها به سمت صنعاء تشکر کرد.

الخبر الیمنی گزارش داد: این تحولات در حالی رخ می دهد که نیروهای صنعا اخیرا پیشروی های چشمگیری داشته اند و شورای انتقالی بیم آن دارد که مناطق تحت کنترلشان به محاصره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آید.در این راستا عبدالله الغیثی از سران شورای انتقالی جنوب گفته است که ائتلاف سعودی تلاش دارد نظامیان این گروه را به جنگ در شمال یمن بفرستد و آن‌ها را در مناطق «یافع»، «الضالع»، «کرش» و «ابین» در برابر «حوثی‌ها» تنها بگذارد. این در شرایطی است که در هفته‌های اخیر برخی گروهها در استان حضرموت، شبوه و المهره علیه شورای انتقالی فعال شده‌اند.