شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فیلم کوتاه#جشنواره فیلم کوتاه

جشنواره فیلم کوتاه آغاز جشنواره های سینمایی در ماه های پیش رو

جشنواره فیلم کوتاه آغاز جشنواره های سینمایی در ماه های پیش رو

محمدمهدی اسماعیلی بر این که بنای جدی وزارت فرهنگ، تقویت انجمن سینمای جوان است تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه دوم آبان ماه در مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در برج میلاد، با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این رویداد سینمایی گفت: جشنواره فیلم کوتاه آغاز سلسله جشنواره های سینمایی کشور در ماه های پیش رو به شمار می‌رود؛ از سویی این رویداد طللیعه خوبی است که شور، نشاط و اشتیاق جوانان سینماگر به وضوح در آن مشاهده می شود. 

اسماعیلی با بیان این که توسعه فرهنگ و هنر و آموزش های فرهنگی هنری در اقصی نقاط کشور از مهمترین سرفصل های فعالیت وزارت فرهنگ است، گفت: در حوزه سینما، انجمن سینما‌ی جوان از مهمترین پایه های تحقق این هدف است؛ مجموعه ای که دفاتر آن در سراسر کشور با بهره مندی از نیروهای فعال و گمنام در طول دهه ها، فیلمسازان ارزشمندی را به سینمای کشور معرفی کرده است.

وزیر فرهنگ با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای عالی سینما پس از حدود دوازده سال، گفت: تجهیز و توسعه دفاتر انجمن سینمای جوان از مهمترین دستورهای این جلسه بود و رقم پیش بینی شده برای این امر به طور کامل به تصویب رسید.

 وی با تاکید بر این که بنای جدی وزارت فرهنگ، تقویت انجمن سینمای جوان است، گفت: انجمن سینمای جوان به واسطه پهنه وسیع جغرافیایی و مخاطبان گسترده از مهمترین ابزارهای گسترش عدالت فرهنگی است. 

وزیر فرهنگ افزود: اگر دفاتر انجمن سینمای جوان علاوه بر شهرهای بزرگ، در شهرهای کوچک تر هم فعال شود، به همان نسبت استعدادهای تازه ای کشف خواهد شد؛ به همین خاطر رویکرد ما گسترش دفاتر انجمن سینمای جوان با بیشترین توان ممکن در شهرستان ها است و امیدواریم در آینده در هر شهرستان یک دفتر انجمن سینمای جوان فعال باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آموزش بیش از چهل هزار هنرجو از اقصی نقاط کشور، در گام نخست فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی وزارت فرهنگ و نقش محوری انجمن سینمای جوان در تحقق اهداف آن، گفت: با اعطای مجوز موسسات تک منظوره و موسسات فرهنگی هنری به هنرآموزان دوره های قرارگاه، فضای کار و اشتغال را در مناطق مختلف کشور تقویت می کنیم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری فعالیت های دولت در عرصه دیپلماسی فرهنگی گفت: گسترش دیپلماسی فرهنگی از سرفصل های مهم پیش روی دولت انقلابی و مردمی است؛ به گونه ای که در ماه های گذشته میزبان بیش از هفت  وزیر فرهنگ بودیم و هفته های فرهنگ مشترکی با سایر کشورها در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: ایران دست بالای تولیدات فرهنگی هنری را دارد و اگر بسترهای حضور جوانان ایرانی در عرصه بین المللی فراهم شود، شاهد درخشش هنرمندان ایرانی خواهیم بود و از این رهگذر اقتصاد فرهنگ و هنر هم تقویت می شود. 

اسماعیلی ادامه داد: سینمای عفیف، نجیب، معناگرای ایران که حریم خانواده را محترم می شمارد به برکت انقلاب اسلامی دوره درخشانی را تجربه می کند و منادی ارزش های بلند این مرز پرگهر است.

وزیر فرهنگ افزود: وزارت فرهنگ از چرخه رشد سینمای ایران که از جشنواره فیلم کوتاه آغاز  و تا فتح بازارهای جهانی فیلم و کسب جوایز بین المللی ادامه پیدا می کند، به طور کامل حمایت خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عضویت کامل ایران در پیمان شانگهای و ظرفیت های فرهنگی آن گفت: نزدیک به نیمی از جمعیت جهان در کشورهای عضو پیمان شانگهای زندگی می کنند و توافق نامه های فرهنگی مهمی میان کشورهای عضو به امضا رسیده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، با ظرفیتی که از سوی دولت مردمی در منطقه فراهم شده، شاهد درخشش جوانان هنرمند ایرانی و صدور فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در عرصه بین الملل باشیم.

انتهای پیام