شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کشورهای عربی#جدید

با مشارکت آمریکا برگزار می‌شود؛

نشست جدید وزرای خارجه عرب و رژیم صهیونیستی در صحرای غربی

نشست جدید وزرای خارجه عرب و رژیم صهیونیستی در صحرای غربی

برخی رسانه های عبری در گزارش هایی از برگزاری نشستی موسوم به «نقب ۲» میان سران برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در صحرای غربی (مغرب) با مشارکت آمریکا خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، برخی رسانه‌های عبری در گزارش‌هایی از برگزاری نشستی موسوم به «نقب ۲» میان سران برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در صحرای غربی (مغرب) با مشارکت آمریکا خبر می‌دهند.

بنابر اعلام شبکه تلویزیونی i۲۴NEWS رژیم صهیونیستی، این نشست قرار است در ماه ژانویه ۲۰۲۳ در شهر الداخله در صحرای غربی (مغرب) با مشارکت وزرای خارجه آمریکا، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، امارات و بحرین برگزار شود.

براین اساس، این نشست در تکمیل نشست نقب که در اواسط سال ۲۰۲۲ در اراضی اشغالی برگزار شد، منعقد می‌گردد.

بنابراین گزارش، اهداف مهم برگزاری نشست موسوم به نقب ۲ در مغرب، مسائلی نظیر تقویت همکاری‌ها در بخش امنیت منطقه‌ای، امنیت غذایی و آبی، انرژی، بهداشت، آموزش و گردشگری خواهد بود.

منابع مغربی در این باره گفته اند که مقامات رباط در تلاش برای رایزنی با تشکیلات خودگردان فلسطین جهت قانع نمودن آنها برای حضور در این نشست هستند.

در نشست نقب که چند ماه پیش برگزار شد، ناصر بوریطه وزیرخارجه مغرب ابراز امیدواری کرده بود که نشست بعدی وزرای خارجه عرب و رژیم صهیونیستی با مشارکت آمریکا در صحرای غربی منعقد شود.

گفتنی است رسانه‌های صهیونیستی پس از برگزاری نشست نقب مدعی شکل گیری ائتلافی جدید علیه ایران شده بودند که این ادعا از سوی وزرای خارجه عربی شرکت کننده تکذیب شد.