دود غلیظ تالاب هورالعظیمِ نفس مردم را تنگ کرده است/سازمان محیط زیست ورود کند

قاسم ساعدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با بیان اینکه دود و آلایندها نفس مردم خوزستان را تنگ کرده است،بیان کرد: دود غلیظی که از تالاب هورالعظیم بخش عراقی، متصاعد می شود شب و روز مردم دشت آزادگان ،هویزه و حتی اهواز را با مشکل مواجه کرده است و نفس مردم را گرفته است.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه در پی این موضوعات هیچ اقدامی از سوی سازمان محیط زیست کشور و دولت صورت نگرفته است.

نماینده مردم هویزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم این اهمال کاری و این تساهل و بی توجهی را جایز نمی بینم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم مرزنشین، مرزداران وفا داری هستند و نباید متحمل این قبیل مشکلات باشند، اظهارکرد: وجود دود غلیظ در این مناطق یک پدیده شومی است که حقیقتا اضافه بر ریزگردهایی که بر خوزستان سایه انداخته است به نوعی نفس مردم این مناطق رابه تنگ آورده است.

دود غلیظ تالاب هورالعظیمِ نفس مردم را تنگ کرده است/سازمان محیط زیست ورود کند

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الاینده ها مشکلات بیماران قلبی و ریوی را سخت تر کرده است،بیان کرد:ما انتظار داریم رئیس جمهور، معاون خود در سازمان محیط زیست کشور را مامور به رسیدگی به این موضوع کند تا این مشکلات برطرف شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط سختی به واسطه این دود غلیظ ایجاد شده است،بیان کرد: این دود غلیظ از بخش عراقی تالاب هورالعظیم است که خشک و بی آب است و به مشکلات دامن زده است.