شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#روسیه#روابط ایران

موضع جدید آمریکا در مورد وضعیت احیای توافق هسته‌ای و روابط ایران و روسیه

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری درباره روابط ایران و روسیه، به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه ایران در زمینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پاسخ‌داد.

ایران

به گزارش تازه‌نیوز، ند پرایس، سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره گزارش‌هایی دارد که در آن‌ها ادعا شده افراد ایرانی آموزش‌دهنده طریقه استفاده از پهپادها در بلاروس دیده شده‌اند، گفت: ما از این گزارش‌ها مطلعیم اما در موقعیتی نیستیم که درباره‌شان اظهار نظر کنیم، این که بگوییم این افراد راهنماهای ایرانی در بلاروس هستند. ما به طور گسترده‌تر نگرانی‌مان درباره حضور ایران در اوکراین اشغال‌شده توسط روسیه، به ویژه در کریمه و اقدامات آن به همراه روسیه در این زمینه را ابراز کرده‌ایم و این گزارش‌ها را به دقت دنبال می‌کنیم.

به نقل از ایسنا، پرایس ادامه داد: همان طور که قبلا گفتیم، ما مدام در تلاشیم اطمینان حاصل کنیم که فدراسیون روسیه و رژیم لوکاشنکو در بلاروس به خاطر تجاوز روسیه علیه اوکراین، بهایی سخت، هزینه اقتصادی، بپردازند. ما با متحدان و شرکایمان اقداماتی انجام داده‌ایم که شبکه‌های مالی و اموال کرملین را هدف قرار می‌دهند، همچنین اموال رژیم لوکاشنکو که به موقعیت روسیه کمک‌ می‌کند.

پرایس در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، ارزیابی او از این که ایران اعلام کرده قرار است با دادن ۴۰ توربین به تولیدات گازی روسیه کمک کند، چیست، بیان کرد: تحریم‌های ما کاملا اجرایی می‌شوند. اگر شاهد عمل قابل تحریمی باشیم، چه از سوی ایران باشد، چه از سوی روسیه، اقدام مناسب را انجام خواهیم داد.