شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیسی#لندن

بازداشت ۴ شهروند انگلیسی که به مجسمه پادشاه کیک پرتاب کردند+ فیلم

بازداشت ۴ شهروند انگلیسی که به مجسمه پادشاه کیک پرتاب کردند+ فیلم

چهار انگلیسی پس از پرتاب کیک شکلاتی به سمت مجسمه چارلز سوم، پادشاه انگلیس در موزه «مادام توسو» لندن دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، فعالان محیط‌زیستی که خواهان توقف استفاده از نفت به عنوان سوخت بودند، به موزه «مادام توسو» لندن رفته و به سمت مجسمه مومی پادشاه «چارلز سوم» کیک شکلاتی پرتاب کردند.

پلیس لندن تأیید کرد چهار نفر در ارتباط با این رویداد دستگیر شده‌اند. سخنگوی موزه مادام توسو لندن نیز گفت که در این زمینه مسئولان موزه در حال همکاری نزدیک با پلیس هستند. گفته می‌شود موزه همچنان باز است اما بخش مربوط به خاندان سلطنتی بسته شده است.

معترضان محیط‌زیستی از دولت انگلیس خواسته‌اند کلیه مجوزها و توافق‌نامه‌های جدید مربوط به نفت و گاز را متوقف کند. یکی از این معترضان می‌گوید: «ما اینجا هستیم زیرا به دنبال محافظت از آزادی‌ها و حقوق خود هستیم. زیرا به دنبال محافظت از سرزمین خود هستیم که میراث همه ما است.»

براندون لوئیس، وزیر دادگستری انگلیس این اقدام را «زشت» توصیف کرد. پیش از این نیز، سر استارمر، رهبر حزب کارگر نیز اقدامات آنها را «گستاخانه و اشتباه» ارزیابی کرده بود.

گروه موسوم به «استفاده از نفت را متوقف کنید» در هفته‌های اخیر به خاطر اقدامات جنجال‌برانگیز خود مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. بیست و دوم مهرماه هم این گروه با حضور در گالری ملی لندن، روی تابلوی مشهور «گل آفتابگردان» ونسان ونگوگ، نقاش هلندی، سوپ گوجه‌فرنگی پرتاب ریختند.

پادشاه انگلیس قرار بود برای شرکت در «اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی» به مصر برود، اما پس از اینکه ادعا شد لیز تراس، نخست‌وزیر سابق نسبت به شرکت در اجلاس به او هشدار داده است، از برنامه خود صرف نظر کرد.