شهرخبر

حمله به یک پایگاه نظامی / ۲۸ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند

کدخبر: ۵۲۹۸۷۴
اقتصادنیوز: ارتش بورکینافاسو از حمله به یک پایگاه نظامی در شمال این کشور خبر داد که در جریان آن ۲۸ کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.
حمله به یک پایگاه نظامی / ۲۸ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ارتش بورکینافاسو از حمله به یک پایگاه نظامی در شمال این کشور خبر داد که در جریان آن ۲۸ کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، در بیانیه ارتش بورکینافاسو آمده که این حمله که بامداد روز دوشنبه به وقت محلی رخ داده است، پایگاه ارتش این کشور در "جیبو" در شمال این کشور هدف قرار گرفته است که در جریان آن ۱۰ سرباز کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: عناصر یکپارچه نظامی بورکینافاسو با شجاعت اقدام به تیراندازی مستقیم و غیر مستقیم به سوی دشمن کردند که تعداد زیادی را شامل می شد.

این بیانیه تأکید کرده است، همچنین در این درگیری، ۱۸ مهاجم مسلح نیز کشته شدند.

ارتش بورکینافاسو اعلام کرد که نیروهای کمکی هوایی برای عملیات امدادی به منطقه اعزام شده است.

دولت بورکینافاسو ۶ مهرماه نیز اعلام کرده بود که در حمله شبه‌ نظامیان به یک کاروان نظامی ۱۵۰ خودرویی در شمال این کشور ۱۱ سرباز کشته و حدود ۵۰ غیرنظامی ناپدید شدند.

روز ۱۵ شهریور نیز بر اثر برخورد یک خودرو از یک کاروان به بمب کنار جاده‌ای میان شهرهای شمالی جیبو و بورزانگا دست کم ۳۵ غیرنظامی کشته شدند.

در دهه گذشته با گسترش گروه‌های شبه نظامی در مالی، ناامنی در سراسر ساحل غرب آفریقا افزایش یافته است و با وجود حضور نیروهای خارجی و حافظان صلح سازمان ملل، هزاران نفر کشته و بیش از ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند.

گروه‌های مسلح جاده‌ها را مین گذاری، شهرها را محاصره، تاسیسات آبی را ویران و تلاش‌ها برای تامین مناطق شمال و شرق بورکینافاسو را تضعیف می‌کنند.

نا امیدی فضای ناامن کشور، باعث کودتای نظامی علیه روچ کابوره، رئیس جمهور پیشین  بورکینافاسو در اوایل سال میلادی شد. اما حکومت نظامی حاکم نیز برای خنثی کردن حملات شبه نظامیان تروریست موفق نبوده است.

 

  •  

  •  

  •  

  •