شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مترو تهران

ویژگی‌های خط ۱۱ مترو تهران | این خط از کدام مسیرها عبور می کند؟

دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه درباره خط ۱۱ متروی تهران که مطالعات اولیه ساخت آن تمام شده است، توضیحاتی ارائه داده است.

مترو اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود درستی درباره خط ۱۱ متروی تهران توضیح داد: این خط یکی از پرجاذبه‌ترین خطوط مترو تهران برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است به گونه‌ای که بیش از ۲۵ مجتمع ایستگاهی با قابلیت سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور کمک به هزینه‌های اجرای طرح در آن شناسایی شده است.

او افزود: اجرا و بهره برداری از خط ۱۱ در حدفاصل ایستگاه عبدل آباد تا ایستگاه چیتگر از اولویت‌های اصلی مترو تهران بوده به گونه‌ای که با اجرا و بهره برداری از این خط نه تنها مناطق کم برخوردار شهر تهران دارای مترو خواهند شد بلکه بهره‌برداری از آن موجب کاهش ترافیک خط ۵ مترو تهران به میزان متنابهی خواهد شد. همچنین خط ۱۱ متروتهران با خط ۹ تشکیل یک حلقه ریلی را داده و کلیه خطوط مترو تهران به جز خط ۱۰ با این حلقه ریلی تبادل مسافر خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: خط ۱۱ مترو تهران به طول ۲۲ کیلومتر و ۲۱ ایستگاه با ۷ ایستگاه تبادلی از سه راه ورامین (در ابتدای جاده ورامین) شروع شده و در انتها در منطقه ۲۱ به ایستگاه تبادلی چیتگر (تبادلی خطوط ۹ و ۱۱) خواهد رسید. این خط اجازه می‌دهد یک حلقه دایره‌ای محدود در مناطق حاشیه‌ای و همچنین مناطق پیرامونی جنوب وجنوب غربی تهران ایجاد شود و به ارتقا ارتباط با شبکه ریلی درون شهری کمک می‌کند.