شهر خبر

پرواز ۵ میلیونی به قطر برای جام جهانی/ استقبال گردشگران ورزشی از سفر ارزان به دوحه

پرواز 5 میلیونی به قطر برای جام جهانی/ استقبال گردشگران ورزشی از سفر ارزان به دوحه

بلیت 5 میلیونی سفر به قطر فرصتی مناسب و مقرون به صرفه برای گردشگران ورزشی است تا بتوانند از نزدیک رقابت های فوتبال را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، قیمت بالای پروازهای جام جهانی باعث شده بسیاری از طرفداران فوتبال قید تماشای بازی های ایران در جام جهانی را بزنند، از سوی دیگر قیمت پکیج‌های جام جهانی قطر هم اکنون بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بسته شده و به نوعی یک بازار سیاه در این زمینه شکل گرفته است.

حرمت الله رفیعی مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی 24 مهر ماه در نشستی با اصحاب رسانه از رایزنی‌ها با بخش خصوصی فیفا در ماه های گذشته خبر داد و گفت: طبق توافق به رقمی رسیدیم که در نهایت با دخالت‌های بی‌جا و زیاده خواهی برخی آژانس ها که مشخص نیست چه دستگاهی پشت سرشان است، قیمت پکیج‌ها به ۲ برابر و نیم افزایش یافت.

پکیج های نجومی که یاران واقعی فوتبال ایران را فراری داد

رفیعی هر حرفی درباره جام جهانی را در شرایط حاضر خودزنی دانست و گفت: رسیدن پکیج ۵۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون تومان جای سوال دارد. نتیجه این اتفاقات فروش نرفتن پکیج‌ها و عدم همراهی یاران واقعی فوتبال ایران است که موجب ضعیف شدن تیم ملی می‌شود و باید از مسئولان پرسید این زیاده خواهی و قیمت‌های نجومی از کجا آمد؟

وی بالاترین قیمت پکیج جام جهانی  را ۱۰۰ میلیون عنوان کرد و گفت: راه‌های خوبی برای جذب گردشگر ورزشی وجود داشت و حتی با برخی از اهالی ورزش مثل کریم باقری صحبت شد که با حضورشان در کشتی کروز، برگزاری مراسم‌های سرگرم کننده و ایرانی پسند داشته باشیم اما دخالت‌های بیجا همه چیز را از بین برد.

کاهش هزینه های جام جهانی با تلاش مقامات مسئول

همین امر سبب شد تا وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و شهرسازی و سفیر ایران در قطر موضوع کاهش هزینه های سفر به قطر را در اولیت کار خود قرار دهند تا هواداران فوتبال بتوانند از این ظرفیت برای تماشای بازی های جام جهانی استفاده کنند.

در همین راستا هم سینا کلهر، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان هم در توئیتی از یک شگفتانه خبر داد و چنین نوشت:

«در مجازی هر روز تیم ملی فوتبال در حال حذف از جام جهانی و قیمت تماشای مسابقات از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون است، در واقعیت اما هم تیم با قدرت در حال آماده شدن است هم تماشاگران ایرانی که بلیت بازی ها را دارند شگفتانه بزرگ بلیت هوایی یک روزه بازی ها راتجربه می کنند» 

Screenshot+2022-10-22+at+16-02-06+Qatar+Airways

 استقبال گردشگران ورزشی از بلیت 5 میلیونی قطر

در نهایت مقرر شد تا با همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و شهرسازی و سفیر ایران در قطر، علاقه مندان بتوانند بلیط پروازهای جام جهانی را به صورت رفت و برگشت با قیمت حدود 5 میلیون و 200 هزار تومان تهیه کنند.

به این صورت که برای تماشای هر بازی صبح به قطر رفته و شب به ایران بازگردند، با این حساب قیمت هر مسیر بین 2 تا 3 میلیون تومان تمام می شود.

این اقدام استقبال گردشگران ورزشی را به همراه داشت، اما سوال اینجا بود که چطور باید این بلیت را تهیه کنند؟

روش خرید بلیت 5 میلیونی قطر کار دشواری نیست، کافی است سری به سایت قطر ایر ویز یا اپلیکیشن این شرکت هواپیمایی بزنید و پس از ورود، تاریخ یکی از روزهای بازی را انتخاب کنید، برای مثال 30 آبان مطابق با 21 نوامبر که اولین بازی ایران با انگلیس است و تاریخ رفت و برگشت را روی 21 نوامبر انتخاب کنید.

13dab2b2-4fcf-49ff-8137-3dc1caaf3c62

​اگر زبان اپ یا سایت عربی بود، در قسمت بالا و سمت چپ «اجمالی السعر» یعنی قیمت کلی که همان 5 میلیون و ۲۵۹ هزارتومان است، نوشته شده، پروازها از ساعت 7:30 صبح تا 23:10 باز هستند.

شرط مهم ورود به خاک قطر 

توجه داشته باشید تنها افرادی در ایام جام جهانی اجازه ورود به خاک قطر را دارند که حداقل بلیت یکی از بازی ها را داشته باشند، پس پیش از تهیه بلیت هواپیما باید به فکر تهیه بلیت یکی از بازی ها باشید.

با توجه به قیمت پکیج‌های جام جهانی قطر که هم اکنون بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بسته شده، این قیمت پروازی و سفر یک روزه می تواند برای بسیاری از گردشگران ورزشی و هواداران تیم ملی ایران فرصتی مناسب و مقرون به صرفه باشد تا بتوانند از نزدیک رقابت های فوتبال را دنبال کنند.

انتهای پیام