شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#ارتش

حمله ارتش سوریه به تروریست‌ها/ شلیک راکت به پایگاه ترکیه

حمله ارتش سوریه به تروریستها/ شلیک راکت به پایگاه ترکیه

در پی حملات تروریست ها به منطقه کاهش تنش در سوریه، ارتش این کشور مواضع آنها را هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، ارتش  سوریه پاسخ محکم و قوی به حملات تروریست های وابسته به ترکیه در منطقه کاهش تنش در شمال غربی سوریه داد و مواضع آنها در ریف استان های حلب، ادلب و حماه را گلوله باران کرد.

منطقه کاهش تنش ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه است و در این مناطق عناصر تروریستی جبهه النصره و شبه نظامیان مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان که اکنون نورسلطان شده است)، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی چون لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

روزنامه الوطن همچنین علام کرد: شبه نظامیان موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) اطراف یکی از پایگاه های نیروهای اشغالگر ترکیه در منطقه کلجبرین در ریف شمالی حلب را با سه راکت هدف قرار دادند.

منبع: ایرنا