شهر خبر

کولیوند: هلال احمر به کسب و کارهای خرد تسهیلات اعطا می‌کند

کولیوند: هلال احمر به کسب و کارهای خرد تسهیلات اعطا می‌کند

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هدف دیگر ما برای توسعه محلات کمتر برخوردار توسعه کسب و کارهای خرد و زودبازده است ادامه داد: علاوه بر این ما کسب و کار آنها را اعتبار سنجی می کنیم و گروه‌های واجد شرایط تسهیلات اعطا می کنیم تا خودشان را خودکفا و توانمند کنند و به بازار وارد شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر در همایش اقدامات انجام شده ۲۰۲۰محله کم برخودار که در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: این اولین بار است که چند دستگاه در کنار هم  برای رسیدن به یک هدف کنار هم قرار گرفتند و با هم همکاری می‌کنند. جمعیت هلال احمر را مردم با امدادرسانی در حوادث و بلایا می‌شناسند، اما در اساسنامه ما کاهش آلام بشری و کمک به مستمندان نیز وجود دارد و با این نگاه جمعیت هلال احمر، سازمان داوطلبان و جوانان در این موضوعات حضور پیدا کرده‌اند تا در راستای محرومیت زدایی گام بردارند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: اصلی‌ترین هدفمان را ارتقاء کیفیت زندگی و سرمایه اجتماعی محرومین و توانمندسازی آنها بوده است. به همین دلیل همیشه تلاش کردیم، تسهیل گر باشیم با این هدف که کار کردن برای مردم، با مردم و توسط خود مردم باشد.

وی با بیان اینکه ما این اقدامات را سرلوحه کار خودمان قرار دادیم مدل های مختلف کاری مان را شروع کردیم ادامه داد: در این راستا توسعه خانه های هلال را آغاز کردیم تا ما در امر آموزش و فرهنگ سازی و توسعه و پیشرفت مناطق محروم کمک کند. 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر ۱۷ مورد شاخص اجرایی و عملیاتی را در نظر گرفته است و اصلی ترین آن بر پایه ارائه خدمات بهداشتی درمانی، بهداشت محیط، مسائل اجتماعی و مسائل زیستی گذاشتیم.

وی خاطر نشان کرد: با کمیته امداد در قالب طرح یاس تقریباً به ۱۲ هزار نفر خانم بالایی ۳۰ سال سرپرست خانوار  کمک کردیم و به سمت توانمندی آنها پیش رفتیم. تقریباً ۷۵۱ برنامه خوب در محله های مختلف داشتیم. یکی از توفیقاتی که امسال و برای اولین بار برای ما حاصل شد اعزام این افراد کم برخوردار به مراسم پیاده روی اربعین بود. این اقدام در روحیه آنها تاثیر بسیار زیادی گذاشت.

کولیوند با اشاره به اینکه به رغم اینکه در صدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر و در ۷۵ سالگی تأسیس سازمان جوانان هستیم افزود: طرحی را شروع کردیم به نام طرح پیشگامان پیشرفت عدالت و هدف از انجام این کار افزایش مهارت آنها بوده است. 

وی گفت: هدف ما این است که این جوانان توانمند شوند و سایرین را نیز توانمند کنند. استعدادها را در این محلات شناسایی، فرصت‌های شغلی را نیز برای آنها شناسایی می کنیم. گردش کار کاملی را برای توانمندسازی این محله‌ها ایجاد کرده ایم. هم اکنون در ۱۱ استان این اقدام را شروع کرده ایم. نه تنها شغل برای مردم ساکن در این محلات ایجاد کرده ایم. بلکه یک چرخه کامل از توانمندسازی در این استان‌ها اجرایی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: اما بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای را به نوجوانان و جوانان داریم و با تمام توان شروع کردیم تا با تشکیل حلقه‌هایی در محله‌های کم‌برخوردار آنها را توانمند کنیم. در جلسه‌ای که مجمع جهانی صلیب سرخ در ژنو برگزار شد وقتی ما طرح تشکیل خانه های هلال را مطرح کردیم مورد استقبال صلیب سرخ جهانی قرار گرفت و قرار شد سایر جمعیت ها در کشورشان این طرح را اجرا کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: برنامه توسعه خانه های هلال از جمله دیگر برنامه های ما است تا آموزشها در مناطق محروم و محلات کمتر برخوردار در همه استان ها تسری یابد.

کولیوند با اشاره به اینکه هدف دیگر ما برای توسعه محلات کمتر برخوردار توسعه کسب و کارهای خرد و زودبازده است ادامه داد: علاوه بر این ما کسب و کار آنها را اعتبار سنجی می کنیم و گروه‌های واجد شرایط تسهیلات اعطا می کنیم تا خودشان را خودکفا و توانمند کنند و به بازار وارد شوند.

کولیوند با بیان اینکه تولیدات آنها را نشان سازی خواهیم کرد توضیح داد: این تولیدات را از طریق مشارکت های محلی و عمومی به فروش می رسانیم. از ظرفیت سایر دستگاه ها استفاده می کنیم تا آنها این نشان را به سایرین معرفی کنند. 

وی افزود: یک ساختار حقوقی را هم پیشنهاد کرده ایم تا یک شبکه سازی برای آنها ایجاد شود و  این گروه‌های مشارکت محلی به بازارهای بین المللی ما متصل شوند. 

 

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: از مجمع جهانی صلیب سرخ نیز خواسته ایم تا تولیدات ما را در در سایت صلیب‌سرخ بارگذاری و معرفی کنند. ما می‌توانیم تولیدات این عزیزان را از طریق صلیب سرخ جهانی به کشورهای دیگر ارسال کنیم.کمک به ایجاد دسترسی های مستقیم و بی‌واسطه برای تولید کنندگان مناطق محروم از جمله سایر اقدامات و اهداف ما است.

انتهای پیام