شهر خبر

با هدف متهم کردن مسکو به جنایت جنگی؛

کی‌یف در تدارک حمله‌ای تروریستی علیه غیرنظامیان اوکراینی است

کی‌یف در تدارک حمله‌ای تروریستی علیه غیرنظامیان اوکراینی است

وزارت دفاع روسیه، از نقشه رژیم کی‌یف برای انجام یک عملیات تروریستی علیه غیرنظامیان اوکراینی و بی‌اعتبار کردن نیروهای مسلح روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ستاد هماهنگی دپارتمان‌های داخلی وزارت دفاع روسیه برای واکنش بشردوستانه در اوکراین» اعلام کرد که رژیم کی‌یف قصد دارد امروز (دوشنبه) با پیاده‌سازی یک عملیات تحریک‌آمیز در منطقه خارکف، نیروهای مسلح روسیه را به کشتار غیرنظامیان متهم کند.

این ستاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم کی‌یف در حال آماده‌سازی یک عملیات تحریک‌آمیز خونین است تا با کشتن شهروندان خود، فدراسیون روسیه را به جنایت جنگی متهم کند.

در ادامه این بیانیه به جزئیات این حمله تروریستی اشاره شده و آمده است: یک یگان از مزدوران خارجی، امروز ۲۴ اکتبر (دوم آبان) در زمان توزیع وعده غذایی، نقطه‌ای پرجمعیت از شهر وولچانسک در منطقه خارکف را بمباران خواهند کرد.

بنا به اعلام این ستاد، حمله تروریستی مذکور با هدف بی‌اعتبار کردن نیروهای مسلح روسیه و وارد کردن اتهام کشتار غیرنظامیان به این مسکو، انجام می‌شود.

این خبر در حالی منتشر شده که اسپوتنیک دیروز در گزارشی افشاگرانه اعلام کرد که رژیم کی‌یف قصد دارد تا در اقدامی تحریک‌آمیز، با انفجار یک «بمب کثیف» در اوکراین، روسیه را به استفاده از سلاح اتمی در این کشور (اوکراین) متهم کند. گزارشی که وزیر دفاع روسیه را بر آن داشت تا با همتایان انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی خود تماس تلفنی برقرار کند.