این 7 مرد کرمان را به هم ریخته بودند !  / مردم اذیت شدند !

به گزارش رکنا، سرهنگ مهدی پورامینایی، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت محتویات خودرو در سطح شهرستان کرمان، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران این فرماندهی با گشتزنی‌های مضاعف موفق شدند هفت سارق را شناسایی و دستگیر کنند که در این رابطه دو دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو به همراه ۴۱ فقره سرقت دیگر نیز کشف شد.

پورامینایی با اشاره به اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان، در صورت مشاهده هر نوع رفتار و حرکات مشکوک مراتب را بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری با ترفند سفر به عتبات خبر داد و گفت: بهترین راه برای سفر به عتبات مراجعه به نمایندگی‌ها و دفاتر معتبر است.

سرهنگ منصور رمضان‌نژاد، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با عناوین مختلف با جلب اعتماد آنان و به بهانه برنده شدن سفر عتبات عالیات اقدام به اخذ وجه و کلاهبرداری می‌کنند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات اطلاعاتی در این زمینه آغاز و با بررسی و پالایش اخبار مشخص شد که سه کلاهبردار حرفه‌ای ضمن تماس با مردم و اعلام برنده شدن آنان در سفر عتبات عالیات و تاکید بر بسته بودن راه کربلا، شماره کارت و مشخصات افراد را جهت واریز هزینه دریافت کرده و با گرفتن سایر اطلاعات از حساب‌ها برداشت می‌کردند.

فرمانده انتظامی بردسیر با اشاره به اینکه کلاهبرداران به همین روش بیش از یک‌میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی و پیگیری‌های شبانه‌روزی یک متهم دخیل در این کلاهبرداری‌ها شناسایی و توسط ماموران پلیس فتا دستگیر و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان عودت شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم عزیز باید همواره باید هوشیار بوده و از اعتماد بجا به افراد خودداری کنند، تصریح کرد: پلیس به‌طور مستمر برای برقراری نظم و امنیت و برخورد با مجرمان آماده بوده و انتظار می‌رود شهروندان نیز ضمن همکاری مستمر با پلیس با اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را به ۱۱۰ اطلاع دهند.