شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خیابانی

رقص تیغ قصاص در مرداب ارتباط خیابانی

دستگیری

مرد ۳۵ ساله که جوان موتورسوار را با انگیزه مزاحمت برای دخترش به قتل رسانده بود با صدور حکم دادگاه در حالی زیر تیغ قصاص نفس قرار گرفت که تحقیقات قضایی از ارتباط خیابانی دختر و پسر مذکور حکایت داشت.

به گزارش مشرق، متهم این پرونده جنایی که شهریور گذشته برای آخرین بار پای میز عدالت نشسته بود، اگرچه به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفت اما ادعاهای دیگری را مطرح کرد و با بیان این که «من قصد کشتن جوان موتورسوار را نداشتم و تنها می خواستم او را بترسانم!» درباره چگونگی وقوع این جنایت هولناک به قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی گفت: آن شب منتظر دخترم بودم تا از سرکارش به خانه بازگردد.

او به عنوان فروشنده در یکی از فروشگاه های مشهد مشغول کار بود و هر شب به تنهایی به منزل بازمی گشت ولی وقتی من از حیاط بیرون آمدم او را در کنار جوان موتورسواری دیدم که دستش را گرفته بود و قصد داشت به زور دختر ۱۵ ساله ام را سوار موتورسیکلت کند! من چند بار دیگر آن جوان را در خیابان دیده بودم و تصورم این بود که او قصد خواستگاری از دخترم را دارد اما هنگامی که این صحنه را با چشمان خودم مشاهده کردم دیگر نتوانستم تحمل کنم و به سمت جوان موتورسوار رفتم که در کوچه محل سکونت ما توقف کرده بود.

وی ادامه داد: در حالی که دخترم راهی منزل شد، من به آن جوان موتورسوار هشدار دادم که مزاحم دخترم نشود! همین موضوع به آغاز مشاجره لفظی بین ما انجامید و او که قوی هیکل تر از من بود تلاش می کرد با من درگیر شود ولی من سوئیچ موتورسیکلت او را برداشتم و با هم یقه به یقه شدیم. در همین لحظه بود که پسر ۱۰ ساله ام با  دیدن صحنه درگیری  به داخل منزل رفت و کاردی را برایم آورد که درون غلاف بود! من هم بی درنگ کارد را از دست پسرم گرفتم و با آن چند ضربه روی باک موتورسیکلت وی زدم! من به هیچ وجه قصد نداشتم او را با کارد به قتل برسانم و فقط برای ترساندن او چاقوکشی کردم. با وجود این، درگیری فیزیکی ما با خشم و عصبانیت آنی گره خورد که در این میان دیگر متوجه رفتار و حرکاتم نشدم و با همان کارد ضربه ای را به صورت کلنگی بر ناحیه گردن آن جوان موتورسوار فرود آوردم.

متهم این پرونده جنایی در پاسخ به سوال قاضی هادی دنیادیده (رئیس دادگاه) مبنی بر این که فقط یک ضربه به گردن او زدید؟ گفت: نه! در اثنای درگیری ضرباتی را هم بر نقاط دیگر پیکر وی زدم!

او سپس ادامه داد: در این گیرودار، پسر جوان از داخل جیبش سوئیچ یدکی موتورسیکلت را بیرون آورد و با آن موتورسیکلت را دوباره روشن کرد و با همان سرووضع خون آلود به راه افتاد اما بعد از مسافت کوتاهی، تعادل خودش را از دست داد و پس از برخورد با  دیوار روی سنگ فرش های پیاده رو سقوط کرد. با آن که چند نفر از اهالی محل شاهد این صحنه بودند اما دخالتی نکردند و من به تنهایی با آن جوان درگیر شدم.

«بشیر احمد» (متهم ) در پاسخ به سوال قاضی غلامرضا مصطفوی (مستشار دادگاه) که چه کسی به اورژانس ۱۱۵ زنگ زد؟ نیز گفت: من به دخترم گفتم که با اورژانس تماس بگیرد! در این لحظه مقام قضایی گفت: اما شما در اعترافات قبلی خودتان گفتید که «دخترم در منزل بود و من خودم به اورژانس زنگ زدم!» متهم با شنیدن اظهارات قبلی خود لحظاتی سکوت کرد و سپس افزود: نمی دانم!

وی در حالی تلاش می کرد تا با تناقض گویی، راهی برای گریز از مجازات بیابد که در تنگنای سوالات فنی و گاهی انحرافی قضات با تجربه شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی قرار گرفته بود و راهی برای فرار از مخمصه های خود ساخته نداشت. حتی ادعای جنایت  تحت تاثیر قرص های مصرفی نیز نتوانست او را از این مخمصه نجات دهد چرا که پزشکی قانونی سلامت روانی وی را تایید کرده و او را مسئول اعمال خویش دانسته بود.

در نهایت پس از پایان جلسه دادگاه و اعترافات متهم در آخرین دفاعیات، قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی وارد شور شدند و به اتفاق آرا با استناد به دلایل و مدارک مستند، «بشیر احمد» (متهم) را به دلیل ارتکاب قتل عمدی جوان ۲۱ ساله به قصاص نفس محکوم کردند.

در این حکم که به امضای قضات هادی دنیادیده (رئیس) و  غلامرضا مصطفوی (مستشار دادگاه) رسیده، همچنین متهم به قتل به دلیل ایراد صدمات غیر کشنده به پرداخت دیه و از جنبه عمومی ایراد جرح با چاقو به تحمل یک سال زندان محکوم شده است چرا که قضات دادگاه با دلایلی قاطع و مستند به اعترافات متهم در مراحل دادرسی، موضوع دفاع مشروع را نیز که از سوی وی در دادگاه بیان شده بود،رد کردند و این گونه وی در حالی زیر تیغ قصاص نفس قرار گرفت که دختر نوجوان در مرداب ارتباط خیابانی با جوان موتورسوار، صحنه دلخراشی را رقم زدند!

    سابقه خبر

 شانزدهم فروردین گذشته تلفن قاضی ویژه قتل عمد مشهد به صدا درآمد و ماموران کلانتری پنجتن از وقوع جنایتی هولناک خبر دادند.

دقایقی بعد با حضور قاضی دکتر صادق صفری در بیمارستان شهید هاشمی نژاد تحقیقات قضایی آغاز و مشخص شد که جوان ۲۱ ساله موتورسواری که «امیر» نام داشت در نزاع با مرد تبعه خارجی ۳۵ ساله به قتل رسیده است.گزارش روزنامه خراسان حاکی است: در حالی که دامنه تحقیقات میدانی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد (شعبه ویژه جنایی) به منطقه پنجتن کشیده بود، «بشیر احمد» (متهم تبعه خارجی) در منزل مسکونی اش دستگیر و به پلیس آگاهی خراسان رضوی منتقل شد.

در همین حال دختر ۱۵ ساله مرد ۳۵ ساله به قاضی صفری گفت: مدتی قبل از طریق فضای مجازی با «امیر» آشنا شدم و ارتباط ما به دیدارهای حضوری در خیابان ها و کافی شاپ ها کشید. گاهی نیز سوار بر موتورسیکلت او در خیابان ها به گشت و گذار می پرداختیم تا این که روز حادثه او به محل کارم آمد و مرا به منزل رساند اما هنگامی که برای خداحافظی به او نزدیک شدم و با یکدیگر دست دادیم ناگهان پدرم از منزل بیرون آمد و ما را دید که من از ترس به خانه رفتم و او نیز به طرف «امیر» رفت که بعد هم این حادثه رخ داد.

با اعترافات متهم به قتل در جلسات بازپرسی و بازسازی صحنه جنایت، کیفرخواست این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر شد و بدین ترتیب محاکمه متهم به قتل در حالی در شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ادامه یافت که رای دادگاه در کمترین زمان ممکن روی این پرونده جنایی خودنمایی کرد.

منبع: روزنامه خراسان