شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عربستان#رئیس جمهور

شیخ نبیل قاووق:

آمریکا و عربستان در انتخاب رئیس جمهور لبنان دخالت می کنند

آمریکا و عربستان در انتخاب رئیس جمهور لبنان دخالت می کنند

عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان دخالت های سفارتخانه های آمریکا و عربستان را موجب پیچیده تر شدن روند انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد که لبنان با تحقق تمام مطالباتش در منطقه اقتصادی خود در آستانه یک پیروزی ملی، تاریخی و راهبردی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، شیخ نبیل قاووق همچنین افزود: مذاکرات طی ۱۱ سال گذشته حتی یک متر از حقوق دریایی ما را محقق نساخت اما پس از عملیات پهپادی مقاومت معادله تغییر یافت و لبنان به تمام مطالبات خود دست یافت. این دستاورد از طریق همکاری مقاومت و موضع یکپارچه ملی حاصل شد.

شیخ نبیل قاووق در مراسمی در منطقه عیتا الشعب تصریح کرد: تمام ارکان نظامی، سیاسی و امنیتی دشمن بر پیروزی مقاومت شهادت می دهند اما در داخل لبنان برخی دستاورد مقاومت را انکار می کنند چرا که این امر آنها را آزرده خاطر می کند و دچار هیستیری می شوند.

وی پیرامون انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان هم گفت: بر لبنانی ها پوشیده نیست که سفارت عربستان در لبنان همچون انتخابات پارلمانی در انتخاب رئیس جمهور دخالت می کند و این بار این کار را مستقیماً و بدون واسطه انجام می دهد. برخی از نمایندگان از فشارهای سفارت عربستان و آمریکا شکایت دارند و اهانت به حاکمیت و کرامت لبنان دیگر کافی است.

شیخ نبیل قاووق همچنین تاکید کرد که دخالت های سفارت آمریکا و عربستان یک نتیجه در پی داشته و آن پیچیده تر شدن روند انتخاب رئیس جمهور است چرا که این دو سفارت و پیروان آنها در لبنان خواستار رئیس جمهوری هستند که با مقاومت رویارویی کند.