شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#محیط زیست#عراق

دیده بان محیط زیست عراق:

۲۵ میلیون مین در نوار مرزی عراق و ایران وجود دارد

۲۵ میلیون مین در نوار مرزی عراق و ایران وجود دارد

سازمان دیده بان محیط زیست عراق اعلام کرد که حدود ۲۵ میلیون مین در تمام مناطق نوار مرزی عراق و ایران، از فاو در بصره در جنوب عراق تا منطقه خانقین در استان دیالی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه خبری النهار العربی، امروز(یکشنبه) دیده بان محیط زیست عراق از وجود ۲۵ میلیون مین در نوار مرزی عراق و ایران خبر داد.

این سازمان اعلام کرد که حدود ۲۵ میلیون مین در تمام مناطق نوار مرزی عراق و ایران، از فاو در بصره در جنوب عراق تا منطقه خانقین در استان دیالی وجود دارد.

دیده بان محیط زیست عراق با بیان اینکه در مناطق جنوب بیشتر از اقلیم کردستان عراق مین گذاری شده است، افزود: رژیم سابق عراق این مین ها را از چند کشور به ویژه بلژیک، روسیه و چین وارد کرده بود.

این سازمان افزود : رژیم قبل از سال ۲۰۰۳ به دلیل ملاحظات امنیتی برای خنثی سازی مین ها پس از پایان جنگ تلاش نکرد.

در رابطه با سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با خنثی سازی مین ها، این سازمان خاطرنشان کرد که تنها چهار سازمان خارجی در عراق برای حذف مین ها فعالیت می‌کنند و هزینه برداشتن یک مین از ۳۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار است.

بسیاری از این مین‌ها به جنگ هشت ساله میان عراق و ایران و نیز حمله رژیم بعث عراق به کویت و اشغال آن و نیز حمله آمریکا به عراق مربوط می شود.