شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#سوخت#وزارت#وزارت دفاع

حمله روسیه به انبار نیروی هوایی اوکراین با ۱۰۰ هزار تن سوخت

حمله روسیه به انبار نیروی هوایی اوکراین با 100 هزار تن سوخت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی یک حمله یک انبار سوخت نیروی هوایی اوکراین را از بین برده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که طی یک حمله موفق به مرکز اوکراین، یک انبار سوخت نیروی هوایی این کشور را از بین برده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یک انبار سوخت هوانوردی در مرکز اوکراین را که بیش از ۱۰۰ هزار تن سوخت ذخیره می‌کرد، منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه در نشست روزانه خود اعلام کرد که این انبار سوخت نزدیکی روستای «اسمیلا» در منطقه «چرکاسی» قرار داشت و بیش از ۱۰۰ هزار تن سوخت برای نیروی هوایی اوکراین ذخیره می‌کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  روز شنبه گفت که ارتش روسیه به ایجاد رعب و وحشت در اوکراین ادامه می‌دهد و در بیست و چهار ساعت گذشته حمله گسترده‌ای‌ انجام داد و ۳۶ راکت به اوکراین پرتاب کرد. زلنسکی مدعی سرنگون کردن شماری از راکت‌های روسیه شد.«کایریلو تیموشنکو» معاون دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین  نیز گفت حملات شنبه  روسیه برق بیش از ۱.۴ میلیون خانوار اوکراینی را قطع کرده است.

معاون اداره شهری کی‌یف هشدار داده حملات روسیه می‌تواند باعث قطعی برق و گرمایش پایتخت اوکراین برای روزها یا هفته‌ها شود.

 روسیه مجموعه‌ای از حملات را علیه زیرساخت‌های برق اوکراین انجام داده که دستکم نیمی از تولید برق حرارتی و تا ۴۰ درصد از کل سیستم را متاثر کرده است.

حملات اخیر روسیه بعد از انفجار مهیبی در پل کریمه انجام شده است. این انفجار به تخریب بخشی از پل منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

این در حالی است که  روسیه در جبهه زمینی نیز همچنان پرقدرت ظاهر شده  و وزارت دفاع این کشور از تسلط نیروهای خود در منطقه «خرسون» و دفع ضد حملات ارتش اوکراین خبر داد.  وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور تلاش اوکراین در شکستن تسلط  در منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین را درهم شکنند.