شهر خبر

نیروهای امنیتی عراق ۷ تروریست را بازداشت کردند

نیروهای امنیتی عراق ۷ تروریست را بازداشت کردند

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق، ۷ عنصر تروریستی را در اربیل، سلیمانیه و کرکوک بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با صدور بیانیه ای از بازداشت ۷ عنصر تروریستی در اربیل، سلیمانیه و کرکوک خبر دادند.

در این بیانیه آمده است: با هدایت فرماندهی کل نیروهای مسلح، نیروهای مبارزه با تروریسم سلسله عملیات موفقی را علیه بقایای گروه تروریستی داعش انجام دادند که در این عملیات ۷ تروریست بازداشت شدند.

بر اساس این بیانیه، عملیات با همکاری مشترک نیروهای اطلاعاتی، سرویس های مبارزه با تروریسم و سرویس های امنیتی اقلیم کردستان عراق در سلیمانیه، اربیل و کرکوک انجام شد.

بیانیه مذکور افزود: یکی از سرکرده های تروریستی به نام «ابو حمزه» در استان کرکوک بازداشت شده است که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتنی است که نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می‌دهند. عناصر باقی‌مانده داعش همچنان در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.

نیروهای عراقی با انجام عملیات نظامی و تعقیب داعشی ها اجازه خودنمایی به تروریست‌ها نمی‌دهند با این حال تکفیری‌ها با استفاده از اوضاع نامساعد جوی دست به تحرکاتی می‌زنند. مسؤولان عراقی اخیراً از کشته شدن ۱۷ داعشی در عملیات ارتش این کشور در شمال عراق و بازداشت پنج تن دیگر از آنها در شهر حویجه و استان صلاح‌الدین خبر دادند.