شهر خبر

دو اقدام مهم وزارت صمت برای فعال کردن بخش معدن/ از مزایده ۵۳۴۹ محدوده معدنی تا آزادسازی پهنه های سه استان

دو اقدام مهم وزارت صمت برای فعال کردن بخش معدن/ از مزایده 5349 محدوده معدنی تا آزادسازی پهنه های سه استان

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت گفت: تعداد 5349 محدوده معدنی از چند ماه آینده به مزایده گذاشته می شود که این پروژه از 26 مهر شروع و اطلاعات در سامانه ستاد دولت بارگذاری شده و معدنکاران می توانند اطلاعات را اخذ کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت، اظهار داشت: درگیر یک پروژه سنگین برای فعال کردن محدوده های جدید معدنی هستیم که از یک سو آزاد سازی پهنه های بلوکه شده در سه استان سیستان  و بلوچستان، البرز و آذربایجان غربی داشتیم که معدنکارانی که تمایل به ثبت محدوده و فعالیت اکتشافی در حوزه های محدوده های جدید  را دارند اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: درگیر پروژه مزایده کشوری به تعداد 5349 محدوده معدنی از چند ماه آینده خواهیم بود که این پروژه از 26 مهر شروع و اطلاعات در سامانه ستاد دولت بارگذاری شده و معدنکاران می توانند اطلاعات را اخذ کنند.

محتشمی پور افزود: برای گرفتن اطلاعات تکمیلی به استانها مراجعه و معدنکاران پرونده معادن مدنظر را ببینند؛ این پروژه در 4 مرحله استانها ادامه داشته و تا 26 آذر ماه درگیر هستیم. در این فرایند تعدادی محدوده های فعال و پروانه های بهره برداری واگذار شده است.

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت در خصوص وضعیت پروانه های متروکه گفت: تعدادی پروانه های متروکه و برخی گواهی کشف های سلب صلاحیت شده وجود دارند که گواهی کشف های سلب صلاحیت متوقف شده و آماده واگذاری به فعالین جدید هستند.

وی در پایان گفت: در کمتر از 6 ماه آینده مزایده خواهیم داشت که شامل محدوده های فعلی که عدم درخواست تقاضا دارد است؛ شامل محدوده های جدیدی که آزادسازی خواهد شد.

انتهای پیام