شهر خبر

در رایزنی با وزیر خارجه جدید ایتالیا؛

کولبا: اولویت اوکراین دریافت سریع سامانه‌های پدافند هوایی است

کولبا: اولویت اوکراین دریافت سریع سامانه‌های پدافند هوایی است

وزیر ‌خارجه اوکراین در رایزنی با وزیر خارجه جدید ایتالیا اعلام کرد: اولویت کی یف دریافت سریع سامانه‌های پدافند هوایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنتونیو تاجانی» وزیر خارجه جدید ایتالیا امروز یکشنبه با «دیمیترو کولبا» همتای اوکراینی خود گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، در جریان این رایزنی تلفنی وزیر خارجه جدید ایتالیا بر حمایت کامل کشورش از اوکراین تاکید کرد.

«آنتونیو تاجانی» در این خصوص گفت: اولین تماس تلفنی من پس از ورود به وزارت خارجه ایتالیا با دیمیترو کولبا وزیر ‌خارجه اوکراین بود. من در این تماس، مجددا بر حمایت کامل ایتالیا از آزادی اوکراین در برابر حمله روسیه تاکید کردم.

وی در این باره ادعا کرد: هیچ صلحی بدون عدالت برقرار نخواهد شد و عدالت به معنای استقلال اوکراین است!

از سوی دیگر، دیمیترو کولبا وزیر ‌خارجه اوکراین نیز در این خصوص در پیامی توئیتری اعلام کرد: وزیر خارجه جدید ایتالیا اولین تماس خود را با من انجام داد. نشانه روشنی از اولویت های دولت جدید. من برای او در تلاش‌ هایش آرزوی موفقیت کردم و تاکید کردم که اکنون بالاترین اولویت اوکراین دریافت سریع سامانه‌ های پدافند هوایی است.

وزیر امور خارجه اوکراین دیروز شنبه بار دیگر برای دریافت سامانه‌های دفاع هوایی دست نیاز به سوی کشورهای غربی دراز کرد.

در پیام توئیتری وزیر امور خارجه اوکراین در این خصوص آمده بود: شنبه در اوکراین با بارانی از موشک‌های روسیه آغاز می‌شود که زیرساخت های مهم غیرنظامی را هدف قرار می‌ دهد! ما برخی از آن‌ ها را رهگیری کردیم، باقی به اهداف برخورد کرد. پدافند هوایی جان‌ها را نجات می‌دهد. حتی یک دقیقه تأخیر نباید در پایتخت ها در خصوص تصمیم‌ گیری درباره (ارائه) سامانه‌ های پدافند هوایی به اوکراین وجود داشته باشد.