شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آمریکا#روسیه

زاخارووا: مخالفان دولت مجارستان با دلارهای آمریکایی تطمیع می شوند

زاخارووا: مخالفان دولت مجارستان با دلارهای آمریکایی تطمیع می شوند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا با تامین مالی مخالفان دولت مجارستان، به مداخله جویی خود در امور داخلی دیگر کشورها ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه رویکرد مداخله جویانه و تنش آفرین آمریکا در مجارستان را مورد انتقاد قرار داد.

«ماریا زاخارووا» امروز یکشنبه اعلام کرد که از آنجاییکه آمریکا مجارستان را به اندازه کافی مطیع نمی داند، به جنبش مخالفان «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان دامن زده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به استناد گزارش یک رسانه مجارستانی تاکید کرد که اکنون معلوم شد که مخالفان در بوداپست نیز تامین مالی شده است. روزنامه مجارستانی Magyar Nemzet به تازگی تحقیقی در خصوص تامین مالی ائتلاف چپ لیبرال مخالفان ویکتور اوربان از سوی نهاد غیردولتی آمریکایی «اقدام برای دموکراسی» منتشر کرد.

زاخارووا در ادامه گفت: بازرسان و سرویس های ویژه تمامی تلاش های مداخله جویانه خارجی در زندگی سیاسی این کشور را بررسی خواهند کرد، با این حال از قبل معلوم است که این موضوع به میلیون ها دلار مربوط می شود.

بر اساس گزارش این روزنامه مجارستانی، بنیاد «اقدام برای دموکراسی» که درست پیش از انتخابات فوریه شکل گرفت، ارتباط نزدیکی با شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) دارد.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد که موضع مستقل بوداپست به مذاق رهبری اتحادیه اروپا خوش نمی آید و مجارستان را به جریمه و تحریم تهدید می کند.

مجارستان ازابتدای جنگ اوکراین به شدت با تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه مخالف بوده است. دولت بوداپست بارها هشدار داده که جنگ افروزی بروکسل در اوکراین در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور و اعمال تحریم علیه مسکو تنها منجر به فروپاشی اقتصادی بزرگ این اتحادیه خواهد شد.