شهر خبر
حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده بود؛ دشمنان دنبال بهانه بودند

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:

حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده بود؛ دشمنان دنبال بهانه بودند

سخنگوی دولت تاکید کرد: حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده بود، دشمنان به دنبال یک بهانه‌ای بودند تا این عملیات را اجرا کنند.

اعتمادآنلاین|

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در برنامه صف اول شبکه خبر  با یادآوری اینکه حدود یک ماه است که کشور درگیر حوادثی شده به سخنان رهبری مبنی براینکه نباید متوقف شویم، استناد کرد و افزود: اگر بخواهیم یک تحلیل راهبردی از حوادث اخیر داشته باشیم، باید ببینیم در ایام اخیر، سطح منطقه و جهان چه حوادثی رخ داد.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از اظهارات بهادری جهرمی را در ادامه می خوانید:

*دشمن در حوادث اخیر سعی داشت نگذارد کشور در این تغییر نظم جهانی که در حال رقم خوردن است، به جایگاهی که باید و شاید، برسد، آنها متوجه شدند که  تحریم‌ها جواب نمی‌دهد لذا  سعی کردند مشغله‌ای را به واسطه مشکلاتی که درون کشور است، ایجاد کنند.

*حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده بود، دشمنان به دنبال یک بهانه‌ای بودند تا این عملیات را اجرا کنند.

*طرف مقابل از اینکه ایران اعلام می‌کند  آماده نقش‌آفرینی در جهت ایجاد صلح در تنش بین اوکراین و روسیه است و  نقش ایران هم  در منطقه جدی شده است،  واهمه دارد. می‌ترسند که ایران بتواند در سطح جهانی دوباره نقش‌آفرینی‌های گذشته‌اش را تکرار کند که قطعا برای آن‌ها بحران خواهد بود.

*مسیر  ایران مشخص است، در عین حال که همیشه حافظ صلح بوده، مصمم است که نقش‌آفرینی‌اش را در سطح عالی حفظ کند و از آن کوتاه نمی‌آید،  باز هم عرض می‌کنم آزموده را آزمودن خطاست، همچنان که ما را در میز مذاکره آزمودند، ایران از حقوقش کوتاه نمی‌آید که این مسأله در حوزه نقش‌آفرینی در سطح جهانی و دیپلماسی فعال به ویژه در حوزه منطقه‌ای طبیعتاً این مسیر را با جدیت خواهد رفت.

*مردم را نباید دسته‌بندی کرد، دولت اقداماتی انجام داده و در طول کمتر از یک سال به ۳۱ استان کشور سر زده است، یعنی اینکه میان دولت و مردم دیواری وجود ندارد و بین مردم و می‌رود.

*وقتی با نخبگان اقتصادی سیاسی جلسه گذاشته می‌شود، کسی گلچین نمی‌شود و همه به آن جلسه دعوت می‌شوند. دولت از هر روش مسالمت‌آمیز و مناسبی برای انتقال حرف و کلام تا اعتراض استقبال می‌کند.

*اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه نخبگانی مصوبه خانه ملی گفت و گوی آزاد را داشت که در دانشگاه‌ها شروع شده بود، البته کرسی‌های آزاداندیشی سال‌ها پیش توسط رهبر انقلاب مطالبه شده که تحقق نیفتاده بود، دولت این بارِ روی زمین مانده را هم مثل سایر بارها بر دوش گذاشت.

*دانشجویان ما را به دانشگاه علامه دعوت کردند، ناهار را میهمان دانشجویان بودیم، قبل از شروع سخنانم، تعدادی از دانشجویان سالن همایش خارج شدند،  پرسیدم چرا از سالن خارج شدند، عده‌ای گفتند سلیقه‌اشان این است که بیرون شعار دهند، من هم گفتم این را نمی‌پسندم ولی احترام می‌گذارم.

*قریب به  سه ساعت پرسش و پاسخ در حوزه‌های مختلف در جریان  بود، وقتی تمام شد بین دانشجویانی رفتم که از سالن خارج شدند، نیم ساعتی بین جمعیت بودم و هر کسی که سؤال پرسید، جوابش را دادم.