شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کالیفرنیا#فرماندار

چهارماه تا پایان وضعیت اضطراری کووید-۱۹ در کالیفرنیا

چهارماه تا پایان وضعیت اضطراری کووید-۱۹ در کالیفرنیا

فرماندار کالیفرنیا اعلام کرد وضعیت اضطراری که پس از شیوع گسترده کووید-۱۹ اعلام کرده بود، در ماه فوریه پایان خواهد یافت.

الهه جعفرزاده: گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، گفت که وضعیت اضطراری کووید-۱۹ در کالیفرنیا در حالی به پایان می‌رسد که این کشور شاهد کاهش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان و کمترشدن آمار مرگ‌ومیر است.

پایان ضعیت اضطراری تا ۲۸ فوریه

نیوسام اظهار داشت که وضعیت اضطراری در تاریخ ۲۸ فوریه پایان خواهد یافت؛ ارائه‌ی ابزار و امکانات موردنیاز به تمام مراکز بهداشتی، برای مبارزه با هر گونه افزایش احتمالی ویروس کرونا در طول ایام تعطیلات ادامه دارد تا اقدامات لازم به‌درستی صورت گیرند.

چهارماه تا پایان وضعیت اضطراری کووید-۱۹ در کالیفرنیا

نیوسام در بیانیه‌ای گفت: «اعلام وضعیت اضطراری، یک موقعیت مؤثر و تصمیمی ضروری بود که ما از آن برای محافظت از ایالت خود استفاده کردیم و بدون اتخاذ این تصمیم قطعاً به این نقطه نمی‌رسیدیم».

او ادامه داد: با آمادگی عملیاتی که ایجاد شده و اقداماتی که در پیشبرد آن به کار می‌گیریم، کالیفرنیا آماده است تا این وضعیت اضطراری را به تدریج پایان دهد. با پایان یافتن وضعیت اضطراری، توزیع داروهای درمانی کووید-۱۹ و پردازش تست‌های کووید-۱۹ همچنان ادامه دارند.

بر اساس داده‌های ایالتی، بیش از ۸۲.۳ میلیون واکسن کووید-۱۹ در سرتاسر کالیفرنیا تجویز شد که به گفته مقامات، جان ۲۰۰۰۰ نفر را از مرگ، ۷۳۰۰۰ نفر را از بستری‌شدن در بیمارستان و ۱.۵ میلیون نفر دیگر را از آلوده شدن به ویروس در وهله اول نجات داد.

چهارماه تا پایان وضعیت اضطراری کووید-۱۹ در کالیفرنیا

با پایان وضعیت اضطراری، اقداماتی چون قرنطینه و استفاده اجباری ماسک به طور محافظه‌کارانه کمرنگ می‌شوند.

دولت نیوسام از تصمیمات خود در دوران پاندمی دفاع کرد و اعلام کرد که تولید اقتصادی کالیفرنیا در مقایسه با میانگین ۳.۵ درصدی ایالات متحده، تنها ۲.۸ درصد کاهش داشته است. همچنین گفته شده که کالیفرنیا کمترین میزان مرگ و میر را در بین ایالت‌های بزرگ دارد.

داده‌های ایالتی نشان می‌دهد که بیش از ۱۰.۴ میلیون مورد کووید-۱۹ در کالیفرنیا در بحبوحه همه‌گیری ثبت شده است که منجر به مرگ ۹۵۶۰۴ نفر شده است.

در مقایسه با ۶۸ درصد از کل جمعیت واجد شرایط این کشور، حدود ۷۲.۳ درصد از کالیفرنیایی‌ها علیه ویروس کووید واکسینه شده‌اند. اعلام کالیفرنیا برای پایان وضعیت اضطراری در حالی است که تنها تعداد انگشت‌شماری از ایالت‌ها موضع اضطراری کووید-۱۹ را حفظ می‌کنند.

اواخر هفته گذشته نیز دولت بایدن وضعیت اضطراری بهداشت عمومی کووید-۱۹ در سراسر کشور را تا ۱۱ ژانویه تمدید کرد.

منبع: UPI

۲۳۳۲۳۳