شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#الجزایر#بن سلمان#ریاست جمهوری

بن سلمان در نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر شرکت نمی‌کند

بن سلمان در نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر شرکت نمی‌کند

ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد که محمد بن سلمان در اجلاس سران اتحادیه عرب شرکت نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی به دلیل عدم حضور «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی  در نشست سران  اتحادیه عرب که در الجزایر برگزار می شود، عذرخواهی رسمی کرد.

خبرگزاری رسمی الجزایر در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که محمد  بن سلمان در تماس تلفنی با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر از شرکت نکردن در نشست  سران اتحادیه عرب ابراز تأسف کرد و ولیعهد عربستان به توصیه پزشکان در اجلاس سران کشورهای عربی شرکت نمی‌کند.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که محمد بن سلمان با عبدالمجید تبون تلفنی گفت‌وگو کرد و دو طرف در خصوص روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت آن بحث و  تبادل نظر کردند.

در  رسانه‌های سعودی خبری از عدم مشارکت ولیعهد سعودی در نشست سران  اتحادیه عرب در الجزایر اعلام نشده است.

پیش از این نیز دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هفته گذشته از لغو سفر «محمد بن سلمان»  به سئول خبر داد.

 کره جنوبی مذاکراتی پیرامون سفر ماه آینده محمد بن سلمان به سئول انجام داده بودند اما به دلایل نامعلومی این سفر لغو شد.

قرار است سران کشورهای عربی برای سی و یکمین اجلاس آتی خود که در تاریخ 1-2 نوامبر در الجزایر برگزار می‌شود، تشکیل جلسه دهند و طی آن درباره تحولات سوریه، فلسطین، عراق و سایر کشورهای عربی بحث و گفت وگو شود.

رئیس جمهوری الجزایر از «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان برای حضور در نشست سران اتحادیه عرب به عنوان مهمان افتخاری دعوت به عمل آورد.

اختلافی بین کشورها درخصوص حضور  بشار اسد یا نماینده او در نشست الجزائر به وجود آمده است. در همین رابطه الجزائر و برخی کشورها از جمله امارات و مصر تمایل به حضور سوریه در نشست اتحادیه عرب دارند.

انتهای پیام/