شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کردستان

جزئیات سنگربندی در خیابان شهدای سنندج ؛ درگیری مسلحانه با کومله | کدام نظام سیاسی اینقدر ملاطفت می‌کند با کسانی که روی صورتش چنگ می‌اندازند

شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: شب ۱۶ مهر ماه در خیابان شهدای سنندج سنگربندی می‌شود ...

اغتشاش - تجمع

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی رمضانی عصر امروز در نشست اعضای شورای اطلاع‌ رسانی استان کردستان که با حضور مسوولان رسانه‌ها در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۴۳ سال از عمر این نظام مبتنی بر دین و بندگی خدا می‌گذرد، اینکه تا چه حد به آرمان‌ها مقید بوده‌ایم جای بحث دارد چون ما در مسیر حکومت اسلامی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: ما نمی‌توانیم مهر صددرصد تایید بر همه رفتارها و سکنات و کنش‌های مسوولان و همه سیاست‌های جمهوری اسلامی بگذاریم چون برخی افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند که به آنها تذکر داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن چون در جنگ هشت ساله به اهداف نرسید فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ را طرح‌ریزی و اجرایی کرد و چون برخی زمینه‌ها از جمله دغدغه‌های معیشتی در جامعه وجود داسک در سال ۹۶ از این محمل استفاده کرد تا یک جنگ داخلی را رقم بزنند.

به گفته رمضانی، فتنه ۱۴۰۱ هم یک فتنه عقیدتی و فرهنگی است که از قبل برنامه‌ریزی شده و دنبال بهانه‌ای می‌گشتند که فوت خانم مهسا امینی را بهانه قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: فوت این دختر کردستانی همه ما را متاثر کرد، رهبری فرمودند که فوت دختر جوان دل ما را سوزاند، رئیس جمهور ۱۸ دقیقه با پدرش صحبت می‌کند و استاندار در ختم آن مرحومه شرکت می‌کند که همه اینها بیانگر تاسف همه مسوولان از فوت این دختر است.

رمضانی اذعان داشت: سوء استفاده جریانات مرده مرده‌خور در این جریان برای ما محرز شد، در این جریان بخشی از نخبگان و سیاسیون که دم از حقوق بشر و هزار مساله بی‌ربط و باربط می‌زنند در این جریان مردود شدند و لام تا کام حرف نزدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: نظام برای مردم امنیت فراهم کرده و رفاه نسبی وجود دارد گرچه همه متاثریم از اینکه شکاف‌های طبقاتی وجود دارد و باید کار بکنیم.

به گفته رمضانی، با وجود اینکه استاندار کردستان شبانه‌روزی برای توسعه استان کار می‌کند روز ۱۶ مهر ماه در خیابان شهدای سنندج سنگربندی می‌شود با حمله به فروشگاه تعاون روستایی، لباسشویی و یخچال را بیرون می‌کشند و آتش می‌زنند، نایسر دیرالزور می‌شود اما هیچکدام از رسانه‌ها این واقعیت‌های تلخ را منعکس نکردند.

وی گفت: در حالیکه استاندار کردستان نهضت آسفالت در نایسر راه می‌اندازد و به همه تکلیف می‌کند باید در این منطقه خانه کشتی، باشگاه و زمین چمن ایجاد شود اما در نایسر تیرهای چراغ برق را می‌شکنند و به اموال عمومی خسارت وارد می‌کنند که سوال اینست، کدام نظام سیاسی اینقدر ملاطفت می‌کند با کسانی که روی صورتش چنگ می‌اندازند.

 رمضانی روایت کرد: خانمی تو خیابان داد می‌زند که سلاح نیروی انتظامی ساچمه‌ای پلاستیکی است و کومله سوءاستفاده می‌کند، می‌آید در خیابان شهدا سنندج تیر می‌زند و پاسدار «بامدی» شهید می‌شود و با قمه ریه «شیخی‌زاده» را بیرون می‌زنند.

وی یادآوری کرد: ۷ هزار و ۱۰۰ شهیده در کشور داریم که ۵۶۶ آن مربوط به کردستان است، و اکنون کومله شعار «ژن، ژیان، آزادی» سر می‌دهد در حالیکه آنها زنان بانه‌ای و مریوانی را به بدترین وضع ممکن شهید می‌کردند.

معاون استاندار کردستان جمهوری اسلامی را مبرا از برخی شایعات از جمله نسل‌کشی در کردستان خواند و گفت: اینترنشنال با تکنیک رسانه‌ای آتش‌زدن یک لاستیک در محله‌ای که فردی برای این رسانه ارسال کرده و پولش هم گرفته را سیاه‌نمایی می‌کند.