شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران#بخش خصوصی#مجلس#رئیس مجلس

قالیباف در نشست با استاندار تهران:

برای حل مسائل استان تهران باید از این ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد

برای حل مسائل استان تهران باید از این ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد

رئیس مجلس بر تدوین سیاست های موثر برای رفع مشکلات تهران توسط دستگاه های مختلف تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی که آمادگی دارد در بسیاری عرصه ها نقش آفرینی کند استفاده کرد.

محمدباقر قالیباف صبح امروز (شنبه ۳۰ مهرماه) در دیدار استاندار تهران و معاونان وی که به مرورِ مهم‌ترین مسائل و مشکلات استان تهران گذشت، با تاکید بر این‌که برای حل این مشکلات، لازم است که دولت و مجلس و مدیران استانی سیاست‌ها را با هم هماهنگ کنیم، تاکید کرد: به عنوان مثال همه قوا و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به این جمع بندی برسیم که مهاجرت را نه فقط در تهران، بلکه در شهرها و نقاطی که ورودی‌های استان تهران محسوب می‌شوند نیز معکوس کنیم.

وی با اشاره به مسائلی که توسط استاندار تهران در حوزه پروژه‌های نیمه تمام و نیز طرح‌های ضروری بخش حمل و نقل این استان مطرح شد، بر ضرورت توجه به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های خصوصی تاکید کرد و گفت: به عنوان نمونه در جلسه عنوان شد که متروی ورامین بیش از ۱۷ سال است که درحال اجراست، سوال من این است که در همین زمینه آیا هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست این پروژه را ظرف مدت کوتاهی به اتمام برساند و سپس برای مدت معینی از منافع اقتصادی این پروژه استفاده کند؟

وی در همین زمینه و لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی افزود: در نمونه‌ای دیگر، مثلاً برای تکمیل تصفیه‌خانه جنوبی تهران که گفته می‌شود یک هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا راه اندازی شود و بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب تحویل کشاورزان دهد، چرا برای تکمیل آن از بخش خصوصی سرمایه‌گذاران همین منطقه استفاده نمی‌شود تا هم این پروژه به نتیجه برسد و هم کشاورزان از آن نفع ببرند؟

وی تاکید کرد: با شناختی که از مسائل استان تهران دارم معتقدم که در طرح‌های اقتصادی این استان، میزان بازدهی داخلی (IRR) به اندازه‌ای است که سرمایه‌گذار خصوصی آماده سرمایه‌گذاری و مشارکت است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

براساس این گزارش، محسن منصوری، استاندار تهران در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شبکه مسائل و معضلات استان تهران تاکید کرد: متاسفانه بوروکراسی حاکم بر کشور، اجازه حل مشکلات و مسائل را در زمان کوتاه نمی‌دهد.

وی سازماندهی مسائل مربوط به اتباع در استان تهران، بحران آب و متناسب نبودن میزان تولید برق با مصرف، وجود پروژه‌های عمرانی ناتمام که برخی حتی ۳۰ سال قبل کلنگ‌زنی شده است در شهر تهران و برخی شهرستان‌ها، مشکلات عرصه حمل و نقل عمومی و صنایع این استان و … را از جمله مسائل مهم این استان برشمرد و تاکید کرد: با تدابیری که انجام شد در تابستان اجازه ندادیم که خاموشی‌ها در استان رخ دهد.

استاندار تهران همچنین خواستار فعال‌تر شدن مجمع نمایندگان تهران برای پیگیری مسائل و مشکلات این استان شد.