شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سینمای ایران

رئیس دانشکده مولانا آزاد هند: سینمای ایران اخلاق مدار است

رئیس دانشکده مولانا آزاد هند: سینمای ایران اخلاق مدار است

مظهر فاروقی در جشنواره فیلم ایران با اشاره به همکاری‌های فرهنگی دیرینه و عمیق ایران و هند تأکید کرد: آثار سینمایی ایران اخلاق مدار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای اجرای تفاهمنامه همکاری بین خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و دانشکده مولانا آزاد، جشنواره فیلم ایران با حضور کامران نژادلطفی، سرپرست خانه فرهنگ کشورمان، مظهر فاروقی، رئیس دانشکده مولانا آزاد، شیو قدم، رئیس دپارتمان سینمای دانشگاه مهاتما گاندی اورنگ‌آباد و جعی از اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان به فرهنگ والای ایران زمین در سالن نمایش این دانشکده برگزار شد.

مظهر فاروقی با اشاره به همکاری‌های فرهنگی دیرینه و عمیق ایران و هند گفت: حدود یک سال پیش تفاهمنامه همکاری میان دانشکده مولانا آزاد و خانه فرهنگ ایران در بمبئی منعقد شد که در اولین گام، شاهد برگزاری دوره مقدماتی زبان و ادبیات فارسی بودیم و این جشنواره به عنوان دومین گام در جهت اجرایی کردن هر چه بیشتر مفاد این تفاهمنامه است.

رئیس دانشکده مولانا آزاد اظهار داشت: آثار سینمایی ایران بسیار زیبا و اخلاق مدار است و این یکی از بهترین ویژگی‌های آثار سینمایی محسوب می‌شود.

شیو قدم، رئیس بخش سینمای دانشکده مهاتما گاندی بیان کرد: امروزه سینما ابزاری مهم و تأثیر گذار در جامعه است و تمامی مدها و طراحی‌هایی که قرار است سال‌های بعد در میان جامعه استفاده شود ابتدا در فیلم‌ها و آثار دیداری هویدا می‌شود و مردم با توجه به علاقه شخصی خود، آنها را انتخاب و مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی آثار سینمایی ایران را واقع گرا دانست و مطرح کرد: اگر خواهان دیدن فیلم‌های واقعی هستید، این جشنواره فرصتی مغتنم برای همه شما خواهد بود.

نژادلطفی، نماینده فرهنگی کشورمان در بمبئی در سخنانی، گفت: پیشینه تاریخی دو کشور هند و ایران عاملی است که انگیزه ما را برای اجرای برنامه‌های مشترک افزایش می‌دهد. ما پیوندهای محکم فرهنگی داریم که یکی از آنها زبان است. زبان فارسی بیش از هشت قرن در هند زبان اداری و رسمی بوده است.

وی افزود: زمانی شاعران و نویسندگان ایران زمین به دلیل برخی مشکلات رهسپار هندوستان شدند و ادبیات غنی را در هند پایه گذاری کردند که به سبک هندی معروف است. بدون شک یادگیری زبان فارسی برای پژوهشگران هندی که می‌خواهند در مورد تاریخ و ادبیات سرزمین خود تحقیق کنند، بسیار ضروری است.

نژادلطفی تأکید کرد: هنر سینما به راستی یکی از گسترده ترین و مهمترین انواع هنر است و امیدوارم معرفی هر چه بیشتر سینمای ایران باعث همکاری‌های خوبی در آینده بین دو کشور در زمینه تولید فیلم شود.

 

در ادامه این مراسم، اثر هنری از ایران به دانشکده مولانا آزاد اهدا شد که مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت و پس از آن فیلم حوض نقاشی ساخته مجید مجیدی اکران شد.

شایان ذکر است، فیلم‌های حوض نقاشی، طلا و مس، پنج ستاره، متولد 65 و شیار 143 به مدت سه روز در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.