شهر خبر

قاضی القضات فلسطین فتوای تحریم شرکت اسپانیایی «زارا» را صادر کرد

قاضی القضات فلسطین فتوای تحریم شرکت اسپانیایی «زارا» را صادر کرد

«محمود الهباش» با صدور فتوای تحریم محصولات برند پوشاک و جواهرآلات «زارا»، از همه مسلمانان خواست چنین موضعی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «محمود الهباش» قاضی القضات فلسطین، تحریم محصولات شرکت اسپانیایی پوشاک و جواهر آلات «زارا» را در هر نقطه از جهان تا زمانی که این شرکت قراردادش را با نمایندگی فروش خود در سرزمین‌های اشغالی لغو کند، خواستار شد.

بر اساس این گزارش، قاضی القضات فلسطین با صدور فتوای شرعی معامله با شرکت شناخته شده «زارا» را از این پس ممنوع اعلام کرد و از تمامی نهادها و هئیت های فتوای اسلامی در سراسر جهان خواست تا زمانی که این شرکت قراردادش را با نمایندگی فروش خود در سرزمین‌های اشغالی که حامی تروریسم است، لغو نکرده، همین موضع را اتخاذ کنند.

صدور این فتوا در حالی انجام می‌شود که رئیس نمایندگی شرکت معروف اسپانیایی «زارا» در فلسطین اشغالی اعلام کرد که میزبان یک نشست سیاسی انتخاباتی در خانه خود در حمایت از «ایتمار بن غفیر» عضو افراطی کنست اسرائیل خواهد بود. بن غفیر به اتخاذ مواضع و سیاست‌های نژادپرستانه علیه ملت فلسطین شهرت دارد.

فعالان فلسطینی نیز در فضای مجازی به شدت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار تحریم شرکت زارا شدند؛ چرا که معتقدند ان شرکت از طریق نمایندگی خود در سرزمین‌های اشغالی از یکی از سرسخت‌ترین نمادهای نژادپرستی علیه ملت فلسطین (بن غفیر) حمایت می‌کند.