شهر خبر

امیرعبداللهیان: به آمریکا اعلام کردیم باید موارد اتهامی آژانس حل‌وفصل شود/ آمریکا با دمیدن بر اتفاقات داخلی ایران به دنبال امتیازگیری است

امیرعبداللهیان: به آمریکا اعلام کردیم باید موارد اتهامی آژانس حل‌وفصل شود/ آمریکا با دمیدن بر اتفاقات داخلی ایران به دنبال امتیازگیری است

امیرعبداللهیان با بیان اینکه تبادل پیام‌ها با طرف آمریکایی ادامه دارد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در تلاش هستند بر مسائلی که در روزهای گذشته داخل ایران جریان داشت بدمند و دنبال این هستند که اعمال فشار سیاسی و روانی کنند و بخواهند در مذاکرات امتیاز بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در خصوص تناقضات رفتاری و عملی ایالات متحده در زمینه گفتگوهای مربوط به رفع تحریم ها گفت: سه روز پیش پیامی از طرف آمریکایی دریافت کردیم، آمریکایی‌ها حتی در تبادل پیام‌ها تعجیل دارند که هر چه زودتر به نقطه توافق برسیم.

 وی افزود: ما به صراحت اعلام کردیم که بایستی موارد اتهامی که آژانس متوجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته ای داشته حل و فصل شود، ما حاضر نیستیم که توافقی را انجام دهیم و بعد مثل یک استخوان لای زخم مانده بعد آژانس بخواهد از مسیر سیاسی فشارهایی را متوجه جمهوری اسلامی ایران‌ بنماید. 

امیرعبداللهیان با بیان اینکه تبادل پیام‌ها با طرف آمریکایی ادامه دارد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در تلاش هستند بر مسائلی که در روزهای گذشته داخل ایران جریان داشت بدمند و دنبال این هستند که اعمال فشار سیاسی و روانی کنند و بخواهند در مذاکرات امتیاز بگیرند.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ما هیچ امتیازی به طرف آمریکایی نخواهیم داد؛ در چار چوب منطق در چارچوب توافقی که جمهوری اسلامی ایران خط قرمزش رعایت شود حرکت میکنیم اما در عین حال هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ارزیابی خود از پیامهای طرف آمریکایی در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: توافق نه تنها الویتشان است بلکه شتاب هم دارند اما آنها برای مصرف داخلی خودشان و تحریک بعضی از عوامل در داخل ایران در مواضع اعلامی خود به گونه‌ای دیگر سخن می‌گویند و این از تعارضات رفتاری طرف آمریکایی است.

در حال تکیمل است ...