شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عمان#مخالفت

عمان توافق هوایی عربستان و اسرائیل را ناکام گذاشت

لغو ۱۰ پرواز از اراضی اشغالی به هند/ عمان مجوز عبور نمی‌دهد

رسانه های عبری از لغو دستکم ۱۰ پرواز به هند به دلیل مخالفت عمان با عبور هواپیماهای خطوط رژیم صهیونیستی از آسمان این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری از لغو دستکم ۱۰ پرواز به هند به دلیل مخالفت عمان با عبور هواپیماهای خطوط رژیم صهیونیستی از آسمان این کشور خبر دادند.

خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد که بیش از ۱۰ پرواز از فلسطین اشغالی به هند لغو شده است و این رخداد به این دلیل است که مقامات عمانی اجازه عبور هواپیماهای خطوط رژیم صهیونیستی از آسمان این کشور را نداده‌اند.

پیش از این نیز، شرکت هواپیمایی آرکیا (از شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی) اعلام کرده بود که پروازهای خود به هند را به دلیل ادامه امتناع عمان از عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور لغو کرد.

طبق این گزارش، امتناع مستمر عمان باعث شده که این شرکت هواپیمایی به دلیل لغو پروازهایش و بازگرداندن هزینه بلیط به مسافران، خسارات سنگینی را متحمل شود. پیش از این ریاض با استفاده این شرکت هوایی صهیونیستی از حریم هوایی عربستان در پروازهای این شرکت به هند، موافقت کرده بود اما مخالفت عمان با عبور هواپیماهای صهیونیستی، این توافق را بی نتیجه ساخت.

درواقع مخالفت عمان با عبور هواپیماهای صهیونیستی از حریم هوایی این کشور به معنای ناکام ماندن توافق عربستان و تل‌آویو است، اگرچه شرکت‌های هواپیمایی صهیونیستی اجازه پیدا کرده‌اند که از آسمان عربستان عبور کنند، اما برای کوتاه شدن پروازها به مقاصد شرق آسیا، نیاز دارند که از آسمان عمان نیز عبور کنند.

اوایل تیرماه، عربستان اعلام کرد که حریم هوایی این کشور را به روی هواپیماهای تمامی کشورها و طرف‌های جهان باز می‌کند.

منبع: مهر