شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#هزار میلیارد تومان

تکمیل ساخت ۶ هزار مدرسه کشور نیازمند این چند هزار میلیارد!

تکمیل ساخت ۶ هزار مدرسه کشور نیازمند این چند هزار میلیارد!

تسنیم نوشت: رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های کشور گفت: تکمیل ساخت ۶ هزار مدرسه کشور نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

ناصر قفلی؛ رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در آیین افتتاح گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های کشور، ضمن تقدیر از زحمات تلاشگران عرصه مدرسه‌سازی اظهار کرد: همه به خوبی واقفیم که اعتبارات دولتی با وجود رشد خوبی که داشته است، پاسخگوی تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز کشور نیست.

وی گفت: در حال حاضر افزون بر6 هزار پروژه آموزشی در کشور داریم که ادامه روند تکمیل آنها نیازمند حدود 20 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

تکمیل ساخت ۶ هزار مدرسه کشور نیازمند این چند هزار میلیارد!

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به امکان قانونی فروش املاک مازاد آموزش و پرورش در لایحه بودجه 1401 افزود: این محل منبع خوبی را برای تأمین بودجه وزارت آموزش و پرورش فراهم می‌کند، اما تا به حال عملیاتی نشده که تحقق این امر نیازمند همت جدی و همکاری مدیران استانی به‌ویژه استانداران است.

قفلی با اشاره به رشد جمعیت دانش‌آموزی کشور بیان کرد: افزایش روند مهاجرت اتباع کشورهای همسایه و همچنین هموطنان با توجه به مسائل زیست محیطی و آب و هوایی از جمله مسائل دیگری است که کلان‌شهرها و بعضی مناطق را با مشکلات جدی در تامین امکانات آموزشی مواجه کرده است که حل و فصل آنها نیازمند اقدام و مشارکت همگانی است.

47271