شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#پارکینگ#شرق تهران#خودرو

ساخت ۲۵۰۰ پارکینگ خودرو در دستور کار شهرداری تهران/ راه اندازی ۲ کارخانه آسفالت در شرق تهران

ساخت 2500 پارکینگ خودرو در دستور کار شهرداری تهران/ راه اندازی 2 کارخانه آسفالت در شرق تهران

شهردار تهران با بیان اینکه احداث ۲ هزار و ۵۰۰ پارکینگ در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد که تا پایان سال یک هزار پارکینگ به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه 2 کارخانه آسفالت هم در شرق تهران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز (شنبه 30 مهر) در حاشیه آیین افتتاح بزرگترین پارکینگ طبقاتی امیرکبیر با گنجایش 550 خودرو اظهار داشت: امسال احداث 2 هزار و 500 پارکینگ را در مناطق مختلف شهر تهران در دستور کار خود قرار داده‌ایم که علاوه بر پارکینگ امیرکبیر است که با ظرفیت 550 خودرو امروز به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال یک هزار پارکینگ در سطح شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار تهران با اشاره به نهضت احداث پارکینگ توسط شهرداری تهران خاطرنشان کرد: 16 پروژه در این حوزه در مراحل مختلف قرار دارند که 4 پروژه در حال احداث، 4 پروژه در هفته‌های آتی به مرحله اجرا و 8 پروژه نیز در مرحله مقدماتی قرار دارند.

زاکانی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده طی 10 روز آینده یک پارکینگ با ظرفیت 3 هزار خودرو در جنوب شهر تهران احداث خواهد شد، گفت: موقعیت جغرافیایی این پارکینگ در منطقه 20، ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) قرار دارد که این کار با مشارکت بخش‌های مختلف از جمله تولیت آستان حرم عبدالعظیم(ع) احداث خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه شهروندان تهرانی در ارتباط با پارک خودرو در شهر تهران گفت: در همین ارتباط شهرداری تهران نهضت تامین پارکینگ را در دستور کار خود قرار داده است تا بتوانیم فضاهای عمومی شهری را از پارک خودرو آزاد کنیم و قاعدتا با ساماندهی پارک حاشیه‌ای و همچنین افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها می‌توانیم گام مهمی در این حوزه برداریم و این اطمینان را به شهروندان تهرانی می‌دهیم که در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شده است.

شهردار تهران همچنین در ارتباط با اتفاقات صورت گرفته در سال دوم فعالیت مدیریت شهری گفت: چندی پیش این اتفاقات در بدنه معاونت‌ها و برخی از مدیریت‌ها صورت گرفت که برخی از آنها ابقاء و برخی جابجا شدند و اخیرا نیز انتصاباتی در بدنه شهرداری‌های مناطق صورت گرفته است.

زاکانی با اشاره به صدور احکام یک ساله برای فعالیت مدیران شهری گفت: این کار به دلیل این است که ما ارزیابی از فعالیت یک ساله معاونین شهرداران مناطق و مدیران داشته باشیم؛ به طوری که در هفته‌های گذشته نیز از 22 شهردار منطقه تهران؛ 15 نفر ابقاء، 4 نفر جابجا و سه نفر نیز تعویض شدند که سه شهردار سابق مناطق تهران که اخیرا تغییر پیدا کردند نیز به عنوان مشاور در ستاد شهرداری و در سه معاونت مشغول به کار شده‌اند.

وی گفت: همچنین هر سه فرد جدیدی که به عنوان شهرداران مناطق تهران منصوب شده اند؛ 2 نفر از بدنه شهرداری تهران و فرد بعدی نیز شهردار سابق کرج بوده است.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش نیز که فضای شورای شهر تهران در رابطه با انتصابات پیشنهاد و یا مشاوره و یا فرد خاصی را معرفی کرده‌اند یا خیر بیان کرد: قاعدتا ما هم اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم پارلمان محلی و هم از سایر افراد مشورت و پیشنهاد گرفته‌ایم.

زاکانی با بیان اینکه یک کار ویژه‌ای در ارتباط با آسفالت معابر شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تا پایان مهرماه امسال 540 هزار تن آسفالت در مناطق مختلف شهر تهران استفاده شده است و این درحالی است که سال گذشته در کل 580 هزار تن آسفالت عمومی استفاده شده بود، علاوه بر این که توسعه کارخانجات آسفالت نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی گفت: ان‌شاءالله تا 22 بهمن ماه دو کارخانه آسفالت در مقیاس کلان در تهران راه‌اندازی می‌شود، علاوه بر اینکه به دنبال این هستیم که در شرق تهران نیز کارخانه آسفالت بزنیم و تحول بزرگی را در فرایند خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف ایجاد کنیم.

پارکینگ طبقاتی امیرکبیر با ظرفیت 550 دستگاه خودرو در منطقه 14 امروز به بهره‌برداری رسید که از ویژگی‌های شاخص این مجموعه می‌توان به امکان ورود خودرو از تونل امیرکبیر به داخل پارکینگ، نخستین پارکینگ تمام زیرسطحی، پارکینگ تمام هوشمند مجهز به تجهیزات صوتی و تصویری، نخستین پارکینگ از نهضت پارکینگ‌سازی شهرداری تهران، مجهزترین پارکنیگ پایتخت در زمینه تجهیزات اطفای حریق اشاره کرد.

همچنین از مشخصات پروژه می‌توان به تعداد پارکینگ 550 عدد، پارکینگ معلولان 31 عدد، طبقه زیرزمین سه طبقه، تعداد راه‌پله 5 مسیر، آسانسور 7 دستگاه، زیربنا 20 هزار مترمربع، تعداد زون آتش‌نشانی 9 زون (هر طبقه 3 زون)، سیستم اطفای حریق دو نوع و تعداد فن جت 49 دستگاه اشاره کرد.

انتهای پیام