شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#پارکینگ

افتتاح بزرگترین پارکینگ طبقاتی تهران با ظرفیت ۵۵۰ خودرو/ ساخت ۱۴ پارکینگ دیگر در دستور کار شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در نهمین شنبه «امید و افتخار» شهرداری تهران، امروز (شنبه 29 مهر) پروژه پارکینگ امیرکبیر با ۵۵۱ واحد و در مساحت ۲۰ هزار متر مربع افتتاح شد.

ارزش مالی این پارکینگ بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام شده که با سرمایه‌گذاری مشترک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و عمرانی مناطق شهرداری تهران ساخته شده است.

بر این اساس پارکینگ امیرکبیر، اولین پارکینگ صد درصد زیرسطحی شهر تهران است که ظرفیت پارکینگ امیرکبیر ۵۵۱ واحد بوده و در مساحت ۲۰ هزار متر مربع راه اندازی شد.

از آنجایی که این پارکینگ نزدیک به محدوده طرح ترافیک و در مجاورت ایستگاه متروی امیرکبیر و مسیر اتوبوس خیابان ۱۷ شهریور قرار دارد، به همین دلیل پیش بینی می‌شود استقبال برای استفاده از این پارکینگ زیاد باشد چراکه  پارکینگ امیرکبیر دسترسی خوبی به مرکز شهر و بازار امین‌حضور دارد.

این پارکینگ در ۳ طبقه طراحی شده است و ۵۰۰ فضای پارک را از محدوده آزاد می‌کند و رفع مزاحمت از اهالی اطراف آن منطقه می‌شود.

 مجتبی شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در حاشیه افتتاح پارکینگ طبقاتی امیرکبیر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ساخت این پارکینگ از سال ۸۷ آغاز شده بود و تا سال ۹۷ تنها ۳۵ درصد پیشرفت داشت.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ ساخت و تکمیل این پارکینگ در دستور کار قرار گرفت و با صرف ۵۰ میلیارد تومان این پارکینگ تکمیل شد، گفت: این پارکینگ هوشمند بوده و از آخرین سیستم‌های اطفاء حریق بهره می‌برد.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر تنها یک ورودی از خیابان شکوفه برای این پارکینگ در نظر گرفته شده است و خروجی پارکینگ نیز از خیابان ۱۷ شهریور در نظر گرفته شده و در نظر داریم با رایزنی های انجام شده یک ورودی از امام علی هم برای این پارکینگ در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه ۳ پارکینگ دیگر در حال ساخت بوده و ساخت ۸ پارکینگ دیگر هم در دستور کار قرار دارد، از مطالعه احداث ۱۴ پارکینگ  خبر داد و گفت: ساخت پارکینگ مدنی در منطقه ۸ ، پارکینگ‌ مینابی در منطقه ۱۵ و پارکینگ بغدادی در منطقه ۲۰ در حال اجرا است.

انتهای پیام