شهرخبر

سید محمدهاشمی : جشنواره فیلم کوتاه تهران میعاد و میثاق فیلمسازان کشور است

سید محمدهاشمی : جشنواره فیلم کوتاه تهران میعاد و میثاق فیلمسازان کشور است

سید محمدهاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بازدید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛  سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان یکی از ارکان اصلی تربیت فیلمساز در کشور ما از دیرباز مرجع و پایگاه جوانان علاقه‌مند به فیلم کوتاه بوده است. انجمن سینمای جوانان فیلمساز را در مسیر رشد و تربیت در عرصه فیلمسازی حرفه‌ای قرار داده است و سینماگران زیادی از این مجموعه شروع کردند و تبدیل به فیلمسازان بلند و چهره‌های‎ امروز سینمای ایران شدند؛ تقویت چنین مجموعه‌ای برای وزارت ارشاد و دستگاه‌های فرهنگی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دفاتر انجمن سینمای جوانان در شهرستان‌ها نیز به عنوان خط مرز مواجهه با فیلمسازان شهرستانی می‌شود که بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در طول یک سال اخیر که آقای مهدی آذرپندار و تیم او به انجمن سینمای جوانان ایران آمده‌اند، انجمن در بحث تولیدات و آموزش‌ها، جان دوباره گرفته است، همچنین در برخی از شهرستان‌ها افتتاح دفتر جدید داشتیم و اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است. امیدواریم انجمن سینمای جوانان ایران، نقش خود را به عنوان ایستگاه اول فیلمسازی در سینمای ایران ایفا کند تا ما بتوانیم با دست پر و بازوهای توانمندتری در برای اعتلای سینمای ایران تلاش کنیم.

هاشمی با اشاره به اهمیت برگزاری و استمرار جشنواره فیلم کوتاه تهران، ادامه داد: این جشنواره به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین جشنواره‌ها بر قله رخ‌نمایی انجمن بوده و به نوعی میعاد و میثاق فیلمسازان کشور است. جوانان علاقه‌مند به حوزه فیلم کوتاه آثار و حاصل تلاش یک سال خود را به این جشنواره می‌فرستند و امسال هم از آن در بخش‌های مختلف اعم از کارگاه‌ها و نمایش استقبال گرمی شده است؛ جشنواره با توفیق نسبی، نسبت به جشنواره‌های قبلی برگزار شده و امیدوارم که هر روز شاهد پیشرفت این جوانان باشیم.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا 2 آبان در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

انتهای پیام