شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کانادا#ایرانیان

تحلیل یک ایرانی مقیم کانادا از ریشه‌های اقتصادی براندازشدن برخی از خارج نشینان

تحلیل یک ایرانی مقیم کانادا از ریشه‌های اقتصادی براندازشدن برخی از خارج نشینان

 روزنامه ایران نوشت: خبر دیگر اینکه،بررسی‌های یک ایرانی مقیم کانادا نشان می‌دهد براندازشدن برخی از ایرانیان حاضر در کانادا ریشه‌های اقتصادی دارد و علت آن را باید در کاهش درآمدهای بادآورده آنان دانست که در سال‌های گذشته از ایران تأمین و در کانادا هزینه می‌شد.

مطابق بررسی‌های هابیل ایرانفر، تا پیش از آغاز تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران در دولت ترامپ، طیفی از ایرانیان حاضر در کانادا اصلاً در این کشور کار نمی‌کردند و هزینه‌های زندگی لاکچری خود را از طریق سود سپرده‌های خود در بانک‌های ایران تأمین می‌کردند. به این ترتیب که به‌عنوان مثال، فرد حدود یک میلیارد تومان را در بانک‌های ایران سپرده‌گذاری می‌کرد و هر ماه، سود 15 میلیون تومانی خود را، با احتساب هر دلار کانادا 2 هزار تومان، به 6 تا 7 هزار تبدیل و با انتقال این پول به کانادا در این کشور زندگی می‌کرد.

اما با آغاز تحریم‌های دوره ترامپ، ارزش دلار کانادا به ۱۷هزار و بعد ۲۵ هزار تومان رسید و این باعث شد که آن درآمد 6 تا 7 هزار دلاری از سود سپرده، بشدت کاهش یابد. این امر در کنار افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور به‌دلیل مشکلات اقتصادی، باعث شد که برخی از ایرانیان مقیم این کشور دچار مشکلات جدی شده و حتی ناچار شوند واقعاً کار کنند! اکنون این طیف، به جای اینکه علیه سیاست‌های ضدایرانی دولت امریکا تظاهرات کنند که باعث از دست دادن پول‌های بادآورده آنان شده است، به کشوری که هزینه‌های زندگی آنان را تأمین می‌کرد پشت کرده و برانداز شده‌اند!

2323