شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور
در آمریکا اعلام شد

صدور حکم مجازات حبس برای مشاور رئیس‌جمهوری پیشین

کدخبر: ۵۲۹۱۴۸
اقتصادنیوز: درحالیکه کمیته تحقیقات کنگره آمریکا دونالد ترامپ را درباره پرونده حمله به کنگره احضار کرده، یک دادگاه آمریکایی، مشاور سابق وی را به اتهام عدم همکاری با همین کمیته به 4 ماه حبس محکوم کرد.
صدور حکم مجازات حبس برای مشاور رئیس‌جمهوری پیشین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «استیو بنن» مشاور سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام عدم همکاری با قانونگذاران آمریکایی در پرونده حمله به کنگره در ششم ژانویه 2021 به 4 ماه حبس محکوم شد.  

براساس گزارش رویترز، آقای بنن در ماه جولای در ارتباط با دو اتهام عدم ارائه اسناد و مدارک و همچنین طفره رفتن از شهادت در کمیته تحقیقات حوادث ششم ژانویه مجرم شناخته شده بود.

قضات به دنبال حکم شش ماه حبس علیه وی بودند اما وکلای بنن خواستار آزادی مشروط وی بودند.

حکم دستیار ترامپ در ارتباط با پرونده حمله به کنگره در حالی اعلام شده است که رسانه‌های آمریکایی از احضار خود ترامپ به کنگره در ارتباط با همین پرونده خبر داده‌اند.

کمیته‌ تحقیقات کنگره که در حال بررسی حمله به ساختمان کاپیتول هیل در روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ است اعلام کرد با ارسال احضاریه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواسته مقابل این کمیته حاضر شده و اسناد لازم را ارائه دهد. 

باید دید آقای ترامپ در این جلسه حضور خواهد یافت یا نه.

دادگاه همچنین استیو بنن را به پرداخت 6500 دلار جریمه محکوم کرده است و اجازه داده است تا پایان دادخواست تجدید نظر آزاد باشد.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در یک سخنرانی در بیرون کاخ سفید از طرفدارانش خواسته بود اعتراضشان را به جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» نشان دهند.