شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین

واکنش روسیه به ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۲۹۱۴۹
اقتصادنیوز: واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد.
واکنش روسیه به ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل عصر جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با عنوان حفظ صلح و امنیت در اوکراین افزود، چنانچه سازمان ملل اقدام به اجرای تحقیقات نادرستی کند، در رابطه با آن تجدید نظر خواهیم کرد چرا که در این صورت دیگر بیطرف نخواهد بود.

نماینده دولت ولادیمیر پوتین در این نشست گفت که سازمان ملل حق ارسال تیم بررسی درباره استفاده از پهپادها در اوکراین را ندارد.

نبنزیا تاکید کرد: اطلاعات نادرستی را که غرب درباره خرید پهپاد از ایران منتشر می‌کند، رد می‌کنیم.

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در سخنانی گفت: سازمان ملل باید درباره هرگونه نقض قطعنامه‌های شورای امنیت اقدام به بررسی بکند.

معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل در تداوم کارزار رسانه ای غرب علیه ایران مدعی شد ایران به روسیه پهپاد ارایه کرده و این اقدام نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

سفیر و نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز در تداوم این ادعای آمریکا گفت از کارشناسان سازمان ملل انتظار داریم برای جمع آوری لاشه‌های پهپادها و تشخیص منشا آنها، به اوکراین سفر کنند.

سفیر و نماینده اوکراین در سازمان ملل نیز در سخنانی ادعاهای غرب به ویژه آمریکا مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی از سوی روسیه در جنگ با کشورش را تکرار کرد.

وی همچنین گفت: اطلاعاتی در دست داریم مبنی بر اینکه روسیه عمدا در حال تدارک برای یک فاجعه تمام عیار در جنوب اوکراین از جمله نیروگاه برق آبی کاخوفکا است.

نماینده اوکراین ادامه داد اکنون باید اقدام فوری کرد تا روسیه فرصتی برای یک اقدام ترویستی دیگر نداشته باشد.

پیش از این، رزماری دی کارلو معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح عصر جمعه به وقت محلی در این نشست شورای امنیت سازمان ملل نسبت به اینکه بحران در اوکراین در مسیر تنش بیشتر قرار دارد، هشدار داد و خواستار حل و فصل مسالمت آمیز آن از طریق گفت وگوهای سیاسی و دیگر ابزارهای مسالمت آمیز با تاکید بر تمامیت ارضی اوکراین شد.