شهر خبر

یک سال با عملکرد شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور؛ امیدوار کننده و رو به جلو

یک سال با عملکرد شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور؛ امیدوار کننده و رو به جلو

به مناسبت هفته تربیت بدنی بد نیست نگاهی بیندازیم به عملکرد شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از هفته تربیت بدنی سال گذشته تا امسال.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ علیرضا عاصم یوسفی از دی‌ ماه ۱۴۰۰ روی صندلی مدیریت یکی از مهم‌ترین شرکت های زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان نشست. یکی از اولین چالش‌های او که البته تمام و کمال هم به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مربوط نمی‌شد، حضور تماشاگران زن در ورزشگاه برای مشاهده دیدار تیم ملی بود.

او پیش از انجام بازی به خبرنگار برنا گفته بود: قرار است 10 هزار تماشاگر به ورزشگاه بروند و این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند. اقدامات لازم برای حضور راحت هواداران در ورزشگاه صورت گرفته تا علاقه مندان به تیم ملی فوتبال ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین در نظر گرفتن فاصله اجتماعی روی صندلی های خود مستقر شوند و به حمایت از بازیکنان و کادر فنی بپردازند.

آن روز البته روزی رویایی شد و بازیکنان تیم ملی زودترین صعود بین تیم‌های آسیایی را زیر باران، با برتری مقابل عراق رقم زدند. ساختارسازی توسط این شرکت در ادامه برای لیگ هم مورد استفاده قرار گرفت و در هفته‌های اولیه لیگ شاهد حضور تماشاگران زن در ورزشگاه بودیم.

برنامه‌ها و اقدامات

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از ابتدای دوران مدیریت جدید با مشکلات زیادی مواجه بود. در ابتدا این شرکت موظف به پرداخت معوقات کارمندان خود بود که طبق گفت و گوی علیرضا یوسفی با برنا این اتفاق رخ داد. همچنین پرداخت مالیات‌های سال ۹۶ و ۹۷ و بازگشت پول و سرمایه به این شرکت هم از دیگر اقدامات انجام شده در قدم‌های اولیه بود.

در ادامه این شرکت به تکمیل و انجام پروژه‌های عمرانی پرداخت. ترمیم ۲۵ روزه سقف سالن ۱۲ هزار نفری، برگزاری مناقصه برای ترمیم مشکلات برق (که در حال حاضر پیکانکاران بر روی آن مشغول به کار هستند)، همکاری با باشگاه‌های تهرانی جهت پروژه مهم تبلیغات محیطی، مدیریت صحیح روی مجموعه تنیس انقلاب، افتتاح فاز نخست ورزشگاه آمل و... از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت بود که البته ماجرای تبلیغات محیطی به دلیل پرطرفدار بودن فوتبال بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

حواشی و چالش‌ها

ماجرا ترمیم ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی را باید مهم‌ترین چالش در دوران ریاست عاصم یوسفی دانست. از هفته تربیت بدنی سال گذشته که درب ورزشگاه آزادی به روی خانواده ها باز شد تا ۲ هفته پیش، مدیریت این مجموعه برعهده احمد مددی بود که به نظر می‌رسد حضور او در این پست یکی از تصمیمات اشتباهات بود که حالا اصلاح شده است. طبق شنیده‌ها او در پست مدیریت کار خاصی در زمینه اصلاح ورزشگاه آزادی و ترمیم آن انجام نداد و رسانه ها با پیگیری متوجه شدند حتی احتمال ریزش طبقه دوم هم وجود دارد. در این یک سال مدیریت وقت ورزشگاه آزادی تقریبا هیچ کار رو به جلویی انجام نداد و کار آن جایی رسید که علیرضا فاضلی به عنوان سرپرست این مجموعه منصوب شد. اتفاقی که قطعا باید زودتر رخ می‌داد تا پای نزدیکان مددی به مصاحبه‌های همیشگی بی‌ادبانه و با ادبیات ناپسند باز نشود.

در حکم فاضلی اشاره شد او به حفظ و نگهداری مجموعه اماکن و تأسیسات آزادی توجهی ویژه داشته باشد و برای اجرایی شدن پروژه‌های مشارکتی پیرامون دریاچه و ارتقای سطح درآمد مجموعه بکوشید.

همچنین به کیفیت فضای سبز و امکانات رفاهی بپردازد در خصوص راه اندازه سیستم یکپارچه فروش بلیت الکترونیک اهتمام ورزد.

92

آنچه خواهیم دید

طبق شنیده‌ها شرکت توسعه یک پروژه بسیار مهم چون ورزشگاه ۴۰ هزار نفری آزادی دارد. این ورزشگاه در ضلع شمال غربی قرار است ساخته شود و پیشتر پیمانکار با رها کردن آن، دائما پول دریافت می‌کرد که ماجرا تعیین تکلیف شد. ساخت این ورزشگاه البته حداقل ۴ سال طول خواهد کشید و هنوز هم کلنگ آن زمین نخورده اما به نظر می‌رسد می‌توان امیدوار بود یک ورزشگاه مدرن و به روز به اماکن ورزشی اضافه شود. ورزشگاهی که می‌تواند ویترین وزارت ورزش دوره سجادی باشد و رسانه ها نیز موظف به پیگیری وضعیت آن در هفته تربیت بدنی سال آینده خواهند بود. مثل دیگر پروژه‌های در حال اجرا.

انتهای پیام