شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#پوتین#بایدن

روسیه: برنامه ای برای گفتگوی تلفنی بین بایدن و پوتین وجود ندارد

روسیه: برنامه ای برای گفتگوی تلفنی بین بایدن و پوتین وجود ندارد

کاخ کرملین درپی گفتگوی تلفنی بین وزرای دفاع آمریکا و روسیه اعلام کرد که برنامه ای برای گفتگوی تلفنی بین روسای جمهور دو کشور مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، در پی گفتگوی تلفنی سرگی شویگو وزیر دفاع آمریکا و لوید آستین همتای آمریکایی وی، کاخ کرملین اعلام کرد که برنامه ای برای گفتگوی تلفنی بین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس وی وجود ندارد.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود درباره مسائل مربوط به امنیت بین المللی از جمله تحولات اوکراین تلفنی گفتگو کرد.

این وزارتخانه بدون اشاره به جزئیات بیشتر در بیانیه‌ای افزود: در تماس تلفنی شویگو و آستین، موضوعات مرتبط با امنیت بین المللی از جمله وضعیت اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت دفاع آمریکا نیز ضمن تأیید این خبر اعلام کرد: لوید آستین با همتای روس خود تلفنی گفتگو کرد و حفظ کانال‌های ارتباطی بین واشنگتن - مسکو را برای بررسی تحولات جنگ اوکراین ضروری دانست. آستین همچنین بر تعهد آمریکا به حمایت از اوکراین برای مقابله با جنگ روسیه تأکید کرد.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن هم پیش از این از عدم وجود تماس بین روسیه و آمریکا برای کاهش تنش ها خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، سفیر روسیه در واشنگتن گفت که تماس و ارتباطی بین آمریکا و روسیه برای کاهش تنش ها همانند چیزی که ۶ دهه قبل دو کشور را از جنگ هسته ای دور کرد، وجود ندارد.

وی همچنین افزود که تلاش دیپلمات های روس برای ازسرگیری روابط با واشنگتن با شکست مواجه شده است.

آنتونوف گفت: ما برای تمدید توافق استارت (پیرامون همکاری در زمینه بازرسی از تاسیسات هسته ای) تلاش کردیم اما به نظر می رسد که ایالات متحده طرح های دیگری دارد.