شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#تاریخ

احضار ترامپ به کمیته تحقیق پیرامون حمله به کنگره

احضار ترامپ به کمیته تحقیق پیرامون حمله به کنگره

کمیته تحقیق پیرامون حمله به ساختمان کنگره آمریکا، ترامپ را برای حضور در این کمیته در تاریخ ۱۴ نوامبر احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کمیته تحقیق پیرامون حمله به ساختمان کنگره آمریکا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور را برای حضور در این کمیته احضار کرد.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ برای حضور در کمیته تحقیق پیرامون حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۱۴ نوامبر احضار شده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از این تصمیم احضار خود برای شهادت پیرامون حمله به ساختمان کنگره را محکوم کرده بود.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ گفت: چرا این کمیته غیرمنتخب طی ماه‌های گذشته از من نخواسته بود که شهادتم را ارائه کنم؟ چرا تا پایان و لحظات انتهایی نشست اخیر خود منتظر ماندند؟ چرا که این کمیته عبارت از شکست کامل می‌باشد و بجز افزایش تفرقه و چندپارچگی در کشور کار دیگری نکرده است.

لازم به ذکر است که کمیته پارلمانی که درباره نقش دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور در حمله به ساختمان کنگره تحقیق می‌کند، با اجماع اعضای خود به احضار وی رأی داد.

بر اساس این گزارش، «بنی تامسون» رئیس این کمیته گفت: این کمیته محاکمه کامل هر شخص آمریکایی پیرامون حادثه ششم ژانویه را خواستار خواهد شد. به همین دلیل ما وظیفه داریم که شهادت دونالد ترامپ را بشنویم.

لازم به ذکر است که ترامپ در حال حاضر به تحریک شورش منجر به یورش هوادارانش به ساختمان کنگره متهم شده است. کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره در حال بررسی اقدامات ترامپ در آن روز است تا مشخص کند که او چه نقشی ایفا کرده است. این پرونده اتهامی جدای از بازرسی پلیس از خانه ترامپ است که به دنبال آن اسناد طبقه بندی شده بدست آمده است.