شهر خبر

نسرین بابایی: ریحانه‌ی بی‌همگان دردکشیده‌تر از پروین افراست

او ادامه داد: در طول کار مدام حس می‌کردم که نقش(ریحانه) در «بی‌همگان» از (پروین) خسته‌تر و رنج کشیده‌تر است. (پروین) در وضعیت مالی و اقتصادی بهتری زیست می‌کرد اما (ریحانه) در یک خانواده‌ی متوسط، با همسری بازنشسته و دغدغه‌هایی متفاوت روزها را پشت سر می‌گذاشت.

این بازیگر با اشاره به تکرار و تشابه نقشش در دو سریال «افرا» و «بی‌همگان» عنوان کرد: حقیقتا با ترس و لرز پیش رفتم چرا که نگران تشابه این دو نقش به یکدیگر بودم. سه روز پیش از طرف یکی از دوستان کارشناسم تماسی داشتم. زنگ زده بود که برای ایفای نقشم در «بی‌همگان» به من تبریک بگوید. شنیدن آن حرف‌ها بسیار خوشحالم کرد. البته باید بگویم به هدایت آقای توفیقی برای رسیدن به نقش(ریحانه) بسیار ایمان داشتم.

او در این خصوص افزود: سکانس‌های سختی را در «بی‌همگان» داشتیم که هنوز پخش نشده است. خدا می‌داند که آقای توفیقی چه حوصله‌ای به خرج دادند. ایشان برای اینکه لحظه‌های بکر را از دست ندهند گاهی وقت‌ها از دو دوربین برای گرفتن پلان‌های یک بازیگر استفاده می‌کردند. این وسواس به خوبی در آثار ایشان مشهود و واضح است.

بازیگر «بی‌همگان» درباره‌ی کار کردن با 2 کارگردان در این مجموعه اظهار داشت: همانطور که می‌دانید این مجموعه 2 کارگردان داشت. از یک جایی به بعد کار را با «اصغر هاشمی» پیش بردیم. به هرحال هر کارگردانی نگاه و جهان‌بینی خاص خودش را دارد که همه‌ی این‌ها در خروجی کار کاملا دیده می‌شود. آقای هاشمی تمام تلاششان را کردند که این کار یکدست شود. امیدوارم که مخاطبان هم همین برداشت را بعد از تماشای مجموعه‌ی ما داشته باشند.

بابایی در خصوص نشان دادن نگرانی یک مادر در دو سریال «افرا» و «بی‌همگان» و تاثیر این آثار که توجه بسیاری به مسائل جوانان دارد توضیح داد: این روزها چشم همه‌ی مادران نگران است. همه‌ی مادران در یک زاویه و در یک نگاه شبیه یکدیگر هستند اما وقتی کمی نزدیک‌تر می‌آییم حتما جنس نگرانی‌ها و دغدغه‌هایشان با هم متفاوت است. پس از نقش‌آفرینی در «افرا» درگیری مادران بسیاری را از زبان خودشان شنیدم بنابراین وقتی که به نقش(ریحانه) رسیدم سعی کردم تمام آن چیزهایی که در ذهن دارم را به کار بگیرم.

بازیگر فیلم سینمایی «ناهید» در پاسخ به این پرسش که کدام مدیوم را از بین (سینما و تلویزیون) برای کار ترجیح می‌دهد عنوان کرد: درست است که این قاب‌ها با یکدیگر متفاوتند اما من با هر دو فضا کار کرده‌ام و مخاطب هر دو بخش را مردم می‌دانم برای همین دوست دارم این دو را موازی با هم پیش ببرم. 

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام